Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 04 des 10, 20:58

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Plankehue
 

La meg se :

Fredrikstad stadion eies av værste - Enig ?

Største aksjonær i værste er fredrikstad energi - enig ?

Største aksjonær i fredrikstad energi er Fredrikstad kommune - enig ?

FFK sliter stort med både å betale leie, samt at værste har pumpet inn 20-25 mill i 2010 som det er usikkert om de får tilbake - enig ?

Tror du fortsatt at fredrikstad kommune ikke er involvert i driften til stadion ?

Så det du nå forsøker å fortelle oss Foyn, er at Fredrikstad Kommune har finansiert Fredrikstad Stadion over det kommunale budsjettet, og har hatt pengeutlegg tilsvarende......

Hei Willy - Nå bekrefter din partner in crime at fredrikstad kommune har 19 % eierandel i værste/stadion. Hva jeg kan lese av regnskapene der, så har det ikke vært noe kjempebutikk - tvert imot. Hvordan det er finansiert/kapitalisert opp mellom de forskjellige selskapene blir ren polemikk, så hvis du ser de store linjene så har kommunen finansiert i henhold til sin andel - yes..

Nå driver du kverulantpolemikk herr Foyn, du vet forhåpentligvis like godt som meg at Værste AS er et privateid selskap som er eid av andre selskaper og Fredrikstad Kommune er deleier i ett av de andre selskapene.

Hvis du kan makte og dokumentere for meg at Frstad Kommune har brukt offentlige midler som er forventet å bruke i offentlighetens tjeneste på Nye Frstad Stadion så skal jeg bøye meg i støvet for deg. Men du har en formidabel oppgave foran deg skal du makte å dokumentere dette.

Egentlig er hele denne argumentasjonen totalt uinterressant og irrelevant, argumentasjonen munner ut i enkelte sarpingers plagsomme "adferd uten omsorg" for å sitere Eia og Tufte Johansen, det vil si helt blank og intetinneholdende argumentasjon. (Var ikke det godt sagt?)

Men sakens kjerne: Så lenge Frstad Kommune ikke har lagt ut et rødt øre på FFK eller stadion så er sarpeargumentasjonen lett å vinne over.

Har dere ikke annet å komme med at FFK ikke hadde vært der de er uten en rik onkel, og at Norges flotteste stadion har ikke FFK fortjent fordi kommunen er medeier i Frstad Energi så er det vel like greit å ta en øl og holde kjeft kanskje?

Så får vi vente å se om det blir noen ny stadion i Sarp, først får dere fortsette den suksessen dere har hatt i halvannet år og etablere dere i eliteserien, så får dere overtale Sarpekommunen til å bruke penger på sportsdelen av utbyggingen av stadionområdet. Hvis dere får like mye penger av kommunen som FFK har fått så blir det kanskje ingen ny Sarpestadion?

Dere har en lang og kronglete vei foran dere, pengene sitter ikke så løst lenger, hverken hos kommunene eller hos private investorer.

Kos dere med MGP dere så tar vi eliteserien med storm.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340