Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 04 des 10, 18:40
Endret: 04 des 10, 18:41
Endret av: Satch

Foyn's påstand er direkte feil.

Ikke vet jeg om de lærer en annen form for brøkregning i særpeskolene, men jeg har lært min av lektor Ingvoldstad på gamle Frydenberg Gymnas :

Foyn opererer med indirekte eierandeler her. Fr-stad Energi eier 37,5% i Værste as, og Fredrikstad kommune eier igjen 51% av Fredrikstad Energi. Dette gir en eierandel på kommunen på 19,125% Bryna og Fredriksen-familiene har hver 30% eierandel.

Og alle som har fulgt med på den gledelige utvikling på Værste vet utmerket godt at de to store "heltene" for at Værste i det hele tatt har blitt noe av er avdøde Petter Fredriksen med sitt ukuelige pågangsmot, og strategen Jon Brynildsen. Kommunen har jo vært en positiv samarbeidspartner, men det er nok mer som regulerende myndighet enn deleier i Fr-stad Energi. Brynildsen-familien sin historie med FFK er jo lang og god, og jammen har ikke familien Fredriksen også stilt opp i fullt monn. Ref dagens avisartikkel og Kostens takketale på Stadion.

Hva blir det neste utspillet der oppe fra fossen?

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340