Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 03 des 10, 20:35

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Scout

Joda, er distansen mellom topp og øvre midtsjikt så stor, så er det liten vei utenom uinteressante kamper. Men de sesongene hvor det har vært stor spenning rundt seriegullet fram mot nesten siste runde (f.eks 2004, 2005, 2007 og 2008) har vært i 14-lagsserie etter slutten på Rosenborgs LAAANGE seiersrekke. Tilsvarende problemstilling i bunnen selvsagt. Men de årene har stadionene vært fullsatte i mange serierunder.

Men det er vel ingen andre elementer som har økt spenningen enn Rosenborgs mangel på dominans i nevnte periode? Nedrykksstriden har vært dramatisk i andre sesonger også.

Frykten for at kamper skal begynne å bli uinteressante i september er overdrevet, synes jeg. Normalt vil de fleste lag på det tidspunktet fortsatt enten ha mulighet til å blande seg i medaljestriden med en god innspurt, eller havne i nedrykksstriden med en dårlig innspurt.

Jeg tror faktisk kulde og snø er en større utfordring mtp tilskuertall, enn hva uinteressante kamper mot slutten av sesongen er. Det kunne vært unngått ved å innføre noen midtukerunder (to-tre holder), men NFF ønsker helt konkret at sesongen skal vare til uti november - så argumentet om kulde og snø kommer de neppe til å legge vekt på uansett.

Nei, jeg er enig i at det viktigste elementet i de årene er mangelen på Rosenborgs dominans. Men det har også ført til større oppslutning på flere arenaer da 2-4 andre lag har vært involvert i gullstriden relativt lenge, som igjen holder på spenningen i den kortere sesongen da poengene i hver runde potensielt kan være mer avgjørende enn ved flere kamper spilt.

Jeg tror kombinasjonen av høyere antall uinteressante kamper og vintervær er med på å trekke snittet ned. Jeg liker forslaget ditt om midtukekamper, men det er som vanlig NFF som er problemet her.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f