Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 03 des 10, 14:29

Opprinnelig postet av Tøfflus

Vi hadde 14-lagsserie i 14 sesonger (fra 1995 til 2008). I flesteparten av disse var seriemesterskapet avgjort tidlig i oktober, og i mange var sølvet også delt ut tidlig (til det ene laget som fulgte RBK til litt uti september). At ett lag har vært klart for nedrykk lenge har skjedd ofte.

Joda, er distansen mellom topp og øvre midtsjikt så stor, så er det liten vei utenom uinteressante kamper. Men de sesongene hvor det har vært stor spenning rundt seriegullet fram mot nesten siste runde (f.eks 2004, 2005, 2007 og 2008) har vært i 14-lagsserie etter slutten på Rosenborgs LAAANGE seiersrekke. Tilsvarende problemstilling i bunnen selvsagt. Men de årene har stadionene vært fullsatte i mange serierunder.

Opprinnelig postet av Tøfflus

Spenning om plassene avhenger av innbyrdes styrkeforhold mellom topplagene, og ditto i bunnen. Om det er to eller fire lag som ligger midt på uten noe å spille for mot slutten av sesongen har lite å si. Det vil alltid være noen lag med lite å spille for når vi skriver oktober.

Jeg synes det er en god ting at det faktisk hver sesong vil være et midtsjikt hvor lagene har lite å risikere. Disse lagene vil slippe å gjøre panikkjøp for å unngå nedrykk, og sjansen for kontinuitet er høyere. Jeg synes det er et gode som veier opp for at kampen mellom Stabæk og Strømsgodset midt i oktober er uinteressant.

Enig i det første avsnittet ditt her. Mtp panikkjøp osv håper jeg norske klubber har lært av handlegalskapen som rådet i noen år, og at vi nå er inne i en periode med edruelig handling kombinert med dyrking av egne talenter håper jeg fortsetter. Og avslappende, uinteressante kamper bør ikke være avgjørende ifht klubbenes handlegalskap eller ikke. Om kamper i oktober begynner å bli uinteressante er så sin sak, men når det begynner å bli sånn i begynnelsen av september, går det MANGE kroner tapt i billettinntekter. Da ser folk an været mye mer enn hvis det er større spenning.

Opprinnelig postet av Tøfflus

Publikumsinteressen har nok dalt, men den har dalt fra et historisk maksimum. Det har aldri vært mer folk på seriekamper i Norge enn i årene midt på 00-tallet. Å gjøre en ny endring i serieoppsettet på grunn av den nedgangen vi har sett i to år nå, er en forhastet beslutning som ikke på noen måte garanterer resultater.

Det er kanskje for tidlig å gjøre endringene. Men legg sammen antall uinteressante kamper, som det blir flere av med flere lag, og kamper i ufyselige mars- eller novemberdager, da får man lavere oppmøte (tror jeg).

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340