Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 29 nov 10, 14:52
Endret: 29 nov 10, 14:54
Endret av: Lars 29

Nå ble det til slutt en fantastisk avslutning som ble kronet med opprykk til tross for alt det negative som har vært i og rundt laget i 2010. Hadde en veldig god følelse når jeg tuslet rørt og utmattet rundt på matta etter kampen og senere møtte spillere og ledere på VIP,en. FFK er etter 1 år tilbake der vi bør høre hjemme.

Rart å tenke på hvordan 3 kamper kan snu opp ned på alt, ikke minst økonomisk sett ble det en flott avslutning på året. Nå ville vel klubben med bedre spill tidligere i sesongen kanskje hatt et høyere snitt, slik at dette hadde blitt jevnet ut. Men summa sumarum så har FFK hatt et snitt og interesse rundt sine kamper milevis over alle andre adeccoligalag. Så kan sarpinger snakke om medgangssupportere så mye de vil. Et snitt på rundt 6000 er veldig bra i nest øverste divisjon.

Hva så med sesongen sett under et og hvordan TFA har fungert som trener? Jeg innrømmer glatt at jeg var meget skeptisk til at klubben skulle gå for TFA. Ikke personen Tom Freddy Aune, men ledertypen Tom Freddy Aune.

Klubben hadde hatt en veldig dyrekjøpt erfaring i Tom Nordlie og valgte den billigste løsningen. 

Jeg skal gi Tom Freddy kredit for at klubben klarte sin målsetning for 2010, nemlig å rykke opp. Men hvis alle her inne er ærlige med seg selv, så burde klubben med det mannskapet de har ( som vi faktisk så i kvalifiseringen ) ha klart å rykke opp allerede tidlig i høst. Laget har tidvis underprestert.

Tror jeg sjelden har sett et så dårlig nivå i adeccoligaen som i år. Fotball er et veldig psykologisk og taktisk spill. Og da kommer det til syvende å sist an på hva slags taktikk og plan en trener legger for laget. Og det synes jeg har vært en mangelvare i store deler av sesongen. Synes det har vært liten eller ingen struktur i laget.

Det er ingen tvil for de som er i og rundt laget at Trond Amundsen har mer trener kompetanse en TFA. Så å hente inn han var et klokt valg av klubben og av TFA som så sine begrensinger og valgte å gå ned i lønn.

Hva så med 2011? FFK som klubb er tilbake i eliten, nå begynner den tunge jobben med å få på plass økonomi og slette/ettergi noe gjeld. Alltid lettere å få inn penger når man er i det gode selskap. Men tror klubben må sette seg ned å gjøre noen veivalg. Hva ønsker FFK å være? Topplag eller middelhavsfarer?Med klubbens interesse og publikumssnitt, mener jeg at vi bør kunne ha forutsetninger for å kunne bli et topplag, uten tvil.

Men det er ingen tvil om at vi må forsterke med en 3 - 5 spillere av god kvalitet om FFK skal bli å regne med på øvre halvdel. Etter min mening mener jeg de bør forsterke også på trenersiden. Jeg mener det valget er å finne i Moss og heter Knut Torbjørn Eggen.

Han har ikke en dyr trener og har fortsatt noe ugjort her i Fredrikstad. Mange snakker om hans dårlige psyke. Jeg vil minne om at han som fotballtrener aldri har gått på en "smell". Tror tiden er overmoden for sønn Eggen nå. KTE får kanskje fullført sin drøm som han aldri fikk gjennomført. Nemlig lede FFK i europacup på nye Fredrikstad stadion.

At KTE har et så dårlig rykte hos mange her inne på forumet er for meg en gåte. Han sluttet i FFK fordi han mente at ikke Morgan Andersen var kompetent nok, gjorde feil valg og at han ikke ønsket å være underordnet han.Når da klubben fortsatt valgte MA, tok KTE konsekvensen av det. Nå kom det også frem at det var en del lik i skapet etter MA regjeringstid i FFK og han brukte penger som en full sjømann, det kan ikke stikkes under en stol. MA var vel ikke det smarteste valget FFK har gjort

Hva fikk så KTE til? 2 opprykk på 2 år. holdt oss i tippeligaen med et betraktelig dårligere mannskap enn det Grønhagen hadde til rådighet året etter ( som førte til 8 plass, samme som KTE siste år ),cupgull i 2006, sørget med opprykkene og økt entusiasme for at klubben fikk realisert nye Fredrikstad stadion. Noen som tror at nye stadion hadde blitt bygget hvis vi var et 2 divisjonslag?. Synes den CV, en ser bra ut jeg. Synes det nå er på tide han får utvikle den CV,en videre.

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340