Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 nov 10, 00:25

Horribel start på kampen i dag. De første 15 minuttene var regelrett katastrofe. Løv/Ham spilte seg lett gjennom vår sentrale midtbane og terroriserte oss i mellomrommet. Ramberg og Risholt lå helt feil, mens Piiroja og Ophaug var svake både sammen og hver for seg. Piiroja er tydelig overtent og gjør flere stygge vurderingsfeil i åpningsminuttene. Det skaper problemer for Ophaug, en spiller som mer og mer avslører sine tempoproblemer. Resultatet er at Løv/Ham flere ganger får spasere seg til sjanser sentralt i banen, og vi har flaks som ikke kommer under med ett eller to mål i første del av 1. omgang.

Men heldigvis får ikke bergenserne uttelling i den gode perioden, og sakte, men sikkert kjemper vi oss inn i kampen. Det skal spillerne selvsagt ha honnør for!

Scoringene er praktfulle, og etter hvert skaper vi også flere andre sjanser og spiller tidvis god offensiv fotball. Forhåpentligvis har vi nå spilt på oss en fin dose selvtillit som tas med inn i de to neste og avgjørende kampene. Men for å gå hele veien til Tippeligaen, er vi nødt for å skjerpe oss fra første sekund. Det holder ikke i lengden å basere seg på at motstanderen besitter udyktighet/uflaks foran mål, mens vi først kommer i gang etter 15-20 minutter. Mot en mer effektiv motstander vil vi bli straffet hardt for den type sløvhet.

Ellers står jeg på mitt i at jeg vil ha Martinsen ved siden av Piiroja som stopper. Særlig dersom vi møter Hønefoss med en hurtig og teknisk god spiss i Angan. Jeg vil få angst av å se Ophaug i én-mot-én-dueller med Angan. Hjertet mitt tåler det ikke. Vidar Martinsen er riktignok ujevn, men per i dag føler jeg han er et bedre valg. I tillegg vil jeg fortsatt ha en spillende Agim Shabani inn på venstreback, og skyve Joachim Thomassen opp på sentral midtbane sammen med Risholt. Det er dessverre et vedvarende problem at Risholt og Ramberg utfyller hverandre for dårlig. Her vil jeg ha inn Thomassen som en motor med større akselerasjon og flere gir enn Ramberg som flytter beina for sent på hurtigspillende motspillere. Det går for sakte med Ramberg for tiden, dessuten er Thomassen en bedre førsteforsvarer og mer aggressiv i spillet. Det kommer godt med i en vanskelig bortekamp mot Hønefoss/Ranheim. Ramberg leverer sjeldent varene på fremmed gress. 

Før denne kampen ville jeg også sett Alex Valencia fremfor Amin Askar på høyre kant. Nå er jeg mer usikker. Askar viste endelig god innsats og spilte kortene sine sjeldent godt. Er også langt bedre defensivt enn Valencia. Konklusjon: Askar bør muligens spille bortekampen, mens Valencia bør vurderes hjemme. Valencia har tross alt en spisskompetanse som blant annet gjør Celso Borges enda mer målfarlig i boksen.

Utover det krever jeg ikke mer enn en blodluktende innsats i sesongens to siste kamper, enten det er mot Hønefoss eller (forhåpentligvis) Ranheim.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340