Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 07 okt 10, 09:07

Jeg hadde slett ikke hatt noe i mot å feire opprykk på Ranheim Idrettsplass den 24. oktober, men for at det skal skje må vi nok ha uanstendig mye flaks de neste to helgene. Men hjemme mot TUIL kanskje? Hadde ikke det vært digg dere?

Hele søndagsrunden er forøvrig som følger:

Bryne - Bodø/Glimt: Hjemmelaget kjemper for å beholde plassen. Glimt virker resignerte, men de har fortsatt grei mulighet på femteplassen og dermed kvalik (mest sannsynlig mot Hønefoss). Dog tror jeg Bryne har hodene i bedre orden enn Glimt, og tar denne.

Tromsdalen - Moss: Kråkene er i fritt fall, og skal de ha det ringeste håp om å overleve så må de vinne denne. Dog tror jeg TUIL blir for sterke, se bare på formkurven. Siste fem, TUIL: 2-1-2. Siste fem, Moss: 0-0-5 ...

Ranheim - Nybergsund: Ranheim virket å være på full fart ut av opprykksstriden etter at Michael Jamtfall returnerte til RBK. De har 2-0-3 på de siste fem, men seirene er mot de to nederste på tabellen. Trysilknut har dog ikke vunnet siden 15. august, så her har Ranheim nok en kamp mot en formsvak motstander. Denne er vidåpen, men jeg holder hjemmelaget som favoritt.

Sandnes-Ulf - Løv-Ham: Våre to mest nylige motstandere møtes, og av de to var det helt klart Løv-Ham som bød på best motstand. Ulf trenger seier for ikke å bli blandet inn i nedrykksstriden, løvene vil sikkert gjerne beholde femteplassen. Nok en vidåpen affære. Ingen av lagene har virkelig kniven på strupen, men de som taper vil fort kunne få det.

Strømmen - Follo: Strømmen har også heng på femteplassen, men har svake 2-0-3 på de siste fem kampene. Det er dog bedre enn motstanderen som har fire strake tap. (De er altså ikke en gang i form, noe som sier mye om hvor svak RBK sin prestasjon var ved å ryke ut mot dem). Mitt tips er at Strømmen slår en stor mengde spiker i Follo-kista, den det står 2. divisjon på.

Smurfene - Mjøndalen: Smurfene har variert i prestasjonene i det siste. 3-1-1 er anstendig nok, men med tanke på at den siste seieren kom mot svake Moss og den forrige måtte de ha hjelp av bortelaget for å sikre, så har de nok vært bedre tidligere i sesongen. Mjøndalen har 4-0-1 på de siste fem, og tapet kom på Fosshaugane. Smurfene er favoritter, men skulle man velge en motstander som har god sjanse til å snyte dem for poeng er ikke Mjøndalen noe dårlig tips.

Ønskerekka: H-B-U-H-B-B. Siden vi har Ranheim, Tromsdalen og Bryne i de tre siste, hadde det vært kjekt om nedrykksstriden samt kampen om kvalik ble avgjort så tidlig som mulig, men uten å få Ranheim for tett bak oss. Størst mulig avstand mellom Tromsdalen og Bryne/Mjøndalen er ønskelig.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340