Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 jul 10, 00:11

Opprinnelig postet av Costanza

Veldig mye bra spill i dag, særlig før pause. Da trillet vi ball, hadde mye bevegelse og var tydelig opptatt av å spille hurtig fotball. Sogndal ble tatt på senga av vår aggressivitet og høye balltempo. Det er sjeldent man ser et bortelag få til så lite på stadion, og da inkluderer jeg den tiden de hadde 11 mann på banen. Sogndal hadde problemer nok med å etablere eget spill over midtbanestreken. Men dessverre sliter vi fortsatt voldsomt i avslutningsfasen.

Heldigvis løsnet det til slutt, men lenge så det stygt ut. Jeg likte ikke tendensen utover i 2. omgang, hvor tempoet falt og spillerne ble stillestående i spillet. Da lå Sogndal dypt med 9 mann bak ball, og så ut til å ha god kontroll. Når motstanderen spiller på denne måten, er det kun én ting som gjelder: masse bevegelse og høyt balltempo. Særlig når motstander er undertallig! Men rasende kunne jeg konstatere at FFK gikk motsatt vei; trillet ball langsomt på tvers, og farlig liten bevegelse på midten og i angrep. Jeg måtte også klø meg i hodet når vår beste innleggsfot i Alex Valencia lå sentralt i banen i denne perioden.

Men så kom målene til Andersson, og alt var glemt. For øvrig en spiller det ikke er lett å bli klok på. Han er utvilsomt kapabel til å score mål, og er derfor ekstremt verdifull. På en annen side er han nesten alltid banens dårligste når han ikke finner veien til nettmaskene, og fremstår som direkte uintelligent i de valgene han tar. Også i dag hadde han noen horrible involveringer foruten målene. Mål nummer to er dessuten veldig vakkert, og ganske typisk Andersson-scoring. Men så var det også en utsøkt krempasning av Celso Borges - en fotballspiller i motsatt ende av fotballintelligens-skalaen.

Banens beste? I hvert fall ikke Amin Askar som ble stemt frem av stadionpublikum (hvem er det som stemmer her?). Mange har nevnt Hans Erik Ramberg, og det er jo ikke til å komme utenom at han skinte i dag. Dette var en kamp som typisk passet Hansi. Vi styrte spillet i 90 minutter, og et Sogndal med 10 mann som allerede var tunge i beina med 11 mann på banen, klarte aldri å sabotere spillet. Men Hansi skal jo også berømmes for at kampbildet ble akkurat slik. Ellers vil jeg igjen trekke frem Raio Piiroja (ikke veldig originalt) og gledelig nok vår brasilianske venstreback som endelig var kanongod. Wallace hadde i dag gode dødballer, presist pasningsspill, viktige brytninger (god defensivt) og bidra masse til vårt varierte angrepsspill på venstre side. I en kamp som denne er det utrolig viktig å være offensive med sidebackene, og det klarte vi i dag (spesielt på Wallace sin side).

Simen Rafn begynte veldig bra. Gode initiativ og jobbet bra begge veier. Dessverre gjorde han veldig mye rart mot slutten av 1. omgang og inn i 2. omgang. Nesten uforståelig dårlig ballmottak, og noen taktisk urutinerte valg med ball. Men innsatsen var der alltid, og han går derfor i pluss.

Agim Shabani gjør også en solid jobb på back og er i hvert fall ikke noe dårligere alternativ enn Vidar Martinsen. Jeg liker den roen han viser når han fører ball.

Kampen som helhet; definitivt et skritt i riktig retning, men la oss ikke bli lurt til å tro vi er kvitt inneffektivitetsspøkelset (eller spiss-krisen, som folk kanskje kaller det).

 

Meget god kampanalyse.

Jeg vil særlig fremheve det du skriver om Agim Shabani, hvis han er skadefri så må det vel være vanskelig for Vidar å ta plassen fra start i neste kamp. Jeg har aldri sett Shabani så god, ble veldig gledelig overrasket når jeg så hans ro med ball, kunne dra av en spiller; Altså vise seg som en intelligent spillende back, og ikke kun "kælking" og cowboytakter.

Og flott av Aune å bruke Rafn, det er en spiller som vil vokse, naturlig at han varierer, er han ikke kun 19?

Og så sette inn en ung Jonas Becken som ikke gjør seg bort, flott Aune!.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340