Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 apr 10, 17:34
Endret: 30 apr 10, 17:38
Endret av: ffk1903

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Dessuten er vi nordmenn kanskje litt vel anglofile når vi vurderer styrkeforholdet i europeisk fotball?

Tja, begynnelsen av innlegget ditt handler vel like mye om marginer vil jeg tro. Om Untied ikke hadde fått Rafael utvist er jeg nesten sikker på at United hadde gått videre - og slått ut Lyon. Barcelona fikk vel et mål feilaktig annulert på overtid mot Inter. Da ville vi brått hatt Barcelona - United i finalen.

Angående styrkeforholdene så var det vel deg jeg diskuterte dette med for to år siden. Da begynte du vel til slutt å trekke frem landslagene som bevis på at en serie var bedre enn den andre. Jeg kneblet vel argumentasjonen din der også med fakta om at England faktisk hadde gjort det bedre enn Spania i de siste sluttspillene.

Etter dette så vant vel Spania EM. Styrkeforholdet har nok jevnet seg en del ut de par siste årene, hvor Premier League har stått litt på stedet hvil, Serie A har mistet litt kvalitet, mens La Liga har styrket seg. Tror fortsatt at Premier League er verdens beste liga, men at seriens topplag nå kanskje er forbigått av et par spanke og et italiensk i Inter.

I år var vel første året på veldig lenge at det ikke var et eneste engelsk lag i semifinalen i CL - dog to i Europa League. På en annen side. Barcelona var eneste spanske lag i kvartfinalen og Inter eneste italienske lag som fikk spille kvartfinale. England hadde to i Arsenal og United.

Edit: Nevnte diskusjon startet for øvrig her, før den fortsatte i egen tråd her.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340