Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 26 apr 10, 12:48
Endret: 26 apr 10, 12:49
Endret av: ffkfmv

Etter å ha bivånet de første fire kampene i årets Adeccoliga mener jeg vi bør stille spørsmålstegn med formasjonen til FFK. Formasjonen er faktisk en av de få tingene klubben kan endre per dags dato. Selvom Nordlie tok i bruk 4-3-3, er det ikke på den måten ulovlig å bruke det samme spillemønsteret selvom det nå er TFA som er trener. 

Jeg vil at laget skal gå over til 4-3-3 av følgende årsaker:


* Per dags dato har vi ikke et spisspar som fungerer sammen, det gir derfor null effekt  å bruke to spisser sentralt på topp.

* Mathias Andersson er ingen spiss, han er  kantspiller. 

* Defensivt henger til tider ikke laget sammen, dette fordi ansvarsfordelingen på midten til nå har vært for svak.(hvem henger igjen, hvem går på løp) Tre sentrale midtbanespillere vil derfor kunne lette arbeidet til forsvaret. 

* På bakgrunn av dette må kantspillerne våre i 4-4-2(askar og thomassen) ta et langt større defensivt ansvar, dette fører igjen til at vår offensive slagkraft svekkes.

Med en så tynn tropp FFK i år rår over, er man nødt til å se på hva slags spilletyper man har, og bruke formasjon deretter. FFK og TFA er ikke i posisjon til å plukke spillere til sitt eget system, så jeg mener man nå bør endre formasjon for å få større flyt i angrepsspillet  samtidig som man demmer opp defensivt.

4-3-3 ønskes herved! 


Enig?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f