Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 apr 10, 10:19
Endret: 23 apr 10, 10:21
Endret av: Asgeir

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg er enig med deg her , spesiellt vedr 433 med Borges som midtspiss, men du glemte keeper.

Nesten alle laga vi møter vil forsøke å klemme vårt spill inn på en fjerdedel av banen av gangen eller mindre for å kunne krige, dytte, holde, spenne og trenere, og dette burde bety at 4-3-3 skulle kunne åpne opp spillet; dette fordrer breddehold fra vingene, på en sånn måte at de blir oppspillspunkt, noen ganger i bakrom, noen ganger i "framrom" sånn at forsvaret får problemer med å finne høyden.

Hvis vi klarer det tror jeg vi vil vinne mye kamper. Hvis vi derimot begynner å slåss innafor de premissene motstander behersker og søker vil vi slite, for de vil slå oss på erfaring hele tida.

Hvis vi møter endimensjonale lag (sånn som Mjøndalen) som bare spiller langt i midten kunne vi like godt ha stilt opp en 3-4-3-formasjon, med diamant på midten. Jeg er ikke i tvil om at evne til omstilling mht formasjon vil kunne være et kraftig taktisk verktøy.

Hvis motstander har et klart spillemønster, ja så kan vi skyfle rundt på folk bare med en enkelt kommando fra benken, sånn at vi kommer bedre ut spillemessig. Men det er letter sagt enn gjort, selvfølgelig...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340