Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Pencilcase

Bedriftsspiller

Ble medlem: 31 mar 10
Innlegg: 9

Lagt til: 21 apr 10, 16:41

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er ofte slik at unntak bekrefter regelen. Det er grenser for hvor pedagogisk riktig man kan forvente at publikum skal være. Men tenk litt på hvordan en god trener opptrer. Han skjeller ikke ut spillere som gjør feil, og vet de har gjort feil ett nanosekund etter handlingen. Feilen får konskevenser uten at treneren gauler dette ut fra sidelinjen. Gode trenere skryter av det som er bra, og forsøk på det som er bra. Da får utoveren lyst til å prøve igjen. En som blir skjelt ut vil ikke prøve noen ting, han vil bare være usynlig. Tenk på det(håper Tom Nordlie leser dette)

Riktig og feil. Det handler ikke om skriking. Det handler om det oppfattes som "skriking". Hvis relasjonene er gode nok, så kan man faktisk skrike og bære seg litt, uten at det blir misforstått. Hvis derimot relasjonene er for tynne, så oppfattes budskapet ikke. "Skrikingen" blir i det første tilfellet oppfattes som, ja, han er litt støyete, men jeg vet jo at han vil meg/oss vel. Mens i det andre tilfellet oppfattes skrikingen som ubehagelig "støy", og støy blir man ikke vel av, vel!?

---------------------------

Mind if I use your phone? If word gets out that I'm
missing, five hundred girls will kill themselves. I wouldn't
want them on my conscience, not when they ought to be on
my face! Huh!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340