Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 apr 10, 21:50

Opprinnelig postet av Rey
Fy faen så enig jeg er. Jo mer piping, jo høyere skuldre får spillerne. Må nesten trekke frem Hoås sin uttalelse til SA igjen. I Særo er det lov å gjøre feil. Gjør man en feil der blir man backet opp fra tribunen, mens i Fredrikstad blir man trøkka ned. Grei med piping til pause, men drittslenging pg piping for den miste lille feil er latterlig.

Vi har nå spilt tre kamper. En seir, ett tap og en uavgjort. TRE kamper.

Og folk har begynt med pipekonserter, lav takhøyde for feil og generell piping og syting. Folk her inne krever at noe må gjøres.

Akkurat som guttane på banen har fått en realitycheck nå tror jeg folk her inne også har bruk for en: Det er slettes ikke rom for pengebruk i FFK iår. Det er ikke penger til å kjøpe inn spillere for, men først og fremst er det ikke råd til flere på lønningslista.

Alle snakker om at det må "investeres" i nye spillere. Investering er et pengebeløp som brukes på noe man forventer å få noe igjen fra. En ny spiller til FFK nå er ingen investering: Vi har INGEN garantier for at det hjelper prestasjonen på å kjøpe inn en eller to spillere. Og videresalg kan vi bare glemme: Varpene innen spillermarkedet gjøres ikke i panikk på forsommern: Varpene gjøres vha hard og langsiktig jobbing for å rekruttere de rette spillerene.

Vi må klare oss med de spillerene vi har, og de budsjettene som tåler motgang, uansett om det betyr at vi forblir i Adecco i en, to eller tre sesonger.

Jeg syntes dessuten at det dukka opp litt tæl når ting virkelig begynte å butte i kampen: Det var faktisk litt skikkelig guts i guttane mot slutten av kampen, sjøl om vi hadde marginene mot oss.

Jeg har følgende oppskrift for framtidige "drittkamper", for dem blir det mange av:

1) Spill ut og vekk av/fra situasjoner hvor området er overbefolka, spill på tvers, hva som helst, bare ikke forsøk det umulige: Å slå drittlaga med drittspill! Du skal aldri senke deg ned på drittlagas nivå, for de slår oss på erfaring hver jævla gang! I overbefolka områder av banen er drittlaga alltid best, for det er jo denne situasjonen de søker å oppnå, gang på gang. Ved å spille vekk fra situasjonen vil vi bryte spillemønsteret til motstander, og de blir frustrerte osv.

2) Spill ut angrepene, kom til avslutning. En av pilarene til drittlaga er å utnytte motstanders feil: Tar vi bort den pilaren begynner bygget å beve etter 10 min. Mange av motstanderne våre har ikke eget spill, enten ved mangel av evner, eller mangel på vilje, og da står de igjen med å skape det lille de skaper vha motstanders feil.

3) Spill solid på midtbanen, velg enkle løsninger med lav risiko, bruk bredde. Som hovedregel skal en midtbanespiller spille ballen mot motsatt side av der den den kom fra for å få bredde og bevegelse i forsvaret. Krossballer er også flott, sjøl om pasningen har stor risiko

4) Spill tålmodig, drit i om publikum piper ved en tilbakepasning til keeper. Det er helt greit å spille tilbake til keeper så lenge ballen blir satt i spill mot andre kant så fort som mulig

5) Bakre firer må ha tro på det de driver med: Defensivt må vi stole på hverandre, spille hverandre gode. Velge enkle løsninger. Bruk Celso ved oppbyggning av angrep. Hvis han blir pressa av motspiller, spill ballen i rommet som motspiller må forlate for å dekke opp Celso, så er det opp til de andre midtbanespillerene å gjøre seg spillbare.

6) Alle skal være tålmodige nå, spillere, trenere, publikum: Det verste vi kan gjøre er å begynne med svartmaling og stor vilje til å utsette fotballklubben vår for risiko for kortsiktig gevinst. Dette skal vi bygge opp fra bånn, og i det arbeidet inngår ikke svartmaling, syting og klaging. Vi har ferdigheter til å slå lag i Adecco på en ordentlig måte uten å måtte ty til drittspill, tjuvknepp og stygge taklinger, men dette lage må bygges opp fra bånn, sjøl om det er mye rutine osv.

Vi er ute av balanse nå, og det verste vi kan gjøre er å overkompensere for da går det rett på snørra!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340