Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 12 apr 10, 13:58

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Lars 29

Jeg for min del forstår ikke helt all den motstanden her inne mot H.E Ramberg. Hvorfor Ramberg som faktisk var en av FFK,s beste spillere i kampen ble byttet ut så tidlig i kampen, er for meg en gåte.

Seriøst? Da anbefaler jeg at du ser kampen om igjen...

Fyren skulle ha vært byttet ut mye tidligere. Katastrofale første 35 minutter av Ramberg. Han melder seg helt ut av kampen så fort det blir litt tøft. Det samme så vi mot Alta også. Fortsetter han i dette sporet, så er jeg redd han ikke holder nivået rett og slett.

I neste kamp bør Ramberg være henvist til benken (eller til nød kanten), slik at Thomassen får starte sentralt. Sistnevnte gjorde en mye bedre innsats i midten enn Ramberg, og Thomassen er ingen kantspiller verken i form av egenskaper eller spillestil.

Jeg bruker stort sett å være enig i dine betraktelser Holters, men her er jeg totalt uenig med deg. Så kampen og har også tatt den opp og sett den igjen. Pleier ikke å uttale meg i tide og utide som mange andre her inne. Ramberg vant mange dueller og hadde mange kloke og gode avgjørelser. At han spilte en dårlig kamp mot Sarpsborg er jeg totalt uenig i. Var mange som spilte mye dårligere enn Ramberg. Vi har blant annet en keeper som best kan kalles meget ustabil.  Men er en tendens her inne at Ramberg får dårlig kritikk uansett hvor bra han spiller .

At Ramberg spilte en dårlig kamp mot Alta er jeg derimot helt enig i. Men der var hele midtbanen til FFK totalt fraværende, enda  vi vant  3 - 0. At Ramberg melder seg ut med en gang det blir litt tøft, er også en myte. Han har spilt mange tøffe kamper i sin karriere også de siste årenene, hvor han har spilt godt.

At det var bytte med Ramberg mot Rafn og Thomassen inn sentralt, som gjorde FFK bedre er jeg også helt uenig i. FFK hadde fra avspark i 2 omgang total kontroll over banespillet og kjørte i starten til tider over Sarpsborg på midtbanen.

Jeg mener helt klart at Thomassen er best som back eller på kant og ikke innehar nok kvaliteter til å spille sentralt, men det er min mening. Dersom vi sammenligner Ramberg mot Thommasen sentralt utifra ferdigheter og ikke på bakgrunn av Alta kampen, ville jeg helt klart valgt Ramberg.

  

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340