Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 07 feb 10, 11:38

Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av Benny

har følgende spørsmål til grupperingen som kaller seg Supras Fredrikstad og omtaler seg selv som såkalte Ultras. Disse spørsmålene vil jeg kun at personer som er med i supras skal besvare.

Etter hva jeg har forstått så skal dere bare støtte fredrikstad fotballklubb gjennom synging, hopping og vifting med flagg.

Denne "lovnaden" har vi fått av Brigade Rødhvit før, også har det i ettertid vist seg at de har fyrt opp pyroteknikk. Det har også vært spekulert en del i at de har deltatt i slåssing. Det er derfor to ting jeg ønsker å bringe på det rene her;

1) kommer dere til å bruke nødbluss og/eller røykbomber på fotball kamper så vel som i gatene før/etter kamp?

2) Kommer dere til å slåss i forbindelse med fotballkamper? dere går jo kledd som Casuals mange av dere? må jo forvente bråk da?

 

Dette ber jeg høflig om å få KONKRETE svar på og ikke noe tåkete viss-vass som kan tolkes hit og og dit.Smile

Jeg ber igjen om at det KUN er medlemmer av Supras Fredrikstad som svarer på disse spørsmålene, så vi slipper at ting sklir helt ut.

På slutten her har jeg spm til: Hva er stutusen med Brigaden? er det lagt ned eller blir de og se på tribunen til året? jeg spør Supras fordi jeg vet at flere som tidligere var emd i Brigaden er med dere så dere vet nok mer om dette enn meg.

 

Lykke Til med årets sesong forresten



For det første. Brigaden er en gruppering og Supras er en annen. Jeg og flere med meg valgte å bryte ut av Brigaden for å starte med blanke ark. Supras står for litt andre "verdier" en det Brigaden er kjent for. Supras består av ca 25 gutter med en snittalder på rundt 19år. Brigaden har litt eldre gutter. Hva som skjer med BRH til året får de svare for. Vi har hvertfall tenkt til å stå på midten som vi gjorde i fjor høst.

1.) Vi har tenkt til å stå på midten av PH-tribunen til sesongen og da følger vi de lover og regler som gjelder der.

2.) Vi har overhodet ingen planer om å oppsøke situasjoner som kan føre til bråk/slåssing med motstanderens supportere.

Vi har gjort en god profil i Stjernehallen og i treningskampene til FFK i vinter, de som kjenner til supporterlivet i byen her har sett det og vet hva vi står for.

 

Jeg har ikke for vane å kommentere på dette forum, men føler jeg må ta til orde når den latterlige gjengen som kaller seg Supras tror de kan føre alle her bak lyset! Forhåpentligvis kan de ikke det - hvertfall ikek ALLE!

Punkt 1: Til alle dere som syter over Benny her: Han har rett i at Danan gir et politiker-svar her. Det blir f.eks spurt om de har tenkt å bruke bluss og pyroteknikk i gatene før kamp. Hvordan mener dere svaret om at de skal stå på PH feltet og under kamp og overholde deres regler er et dekkende svar her?? Seriøst...

Ikke at det er noe poeng for meg selv, som elsker pyro. Det var bare en teknikalitiet :)

 

Derimot, kun et generelt spørsmål vedr punkt 2: Du sier der har tenkt å stå på midten av PH-tribunen?? Referer du her til feltet som ble gitt til...BRH?!? Trodde du i tråden om deres nye gruppering gjorde det klart at dere ikke skulle står sammen med BRH eller omgås de før og/eller etter kamp? Likevel står dere på et felt gitt i navnet til BRH?? Hvorfor??

Ellers må jeg bare ønske lykke til mot Branns's TGB og Vålerenga's Isko ved neste korsvei - siden dere med dette visittkortet har gjort dere til legitime mål slik de sannsynligvis vil se det :)



Hvorfor dette hatet til oss i Supras fra Brigaden buiscitman? Tror dere virkelig at dere tjener på det? Tror dere virkelig at vi kommer dårligst ut av det visst vi setter i gang en åpen diskusjon på forumet om Supras/Brigaden? Bruk huet litt... Jeg har sendt dere flere forespørsler om hvor dere har tenkt til å stå på tribunen denne sesongen, men får alltid til svar at dere ikke har bestemt dere enda. Gi oss tilbakemelding så kan vi snakke om det. Hvorfor ikke ta det på pm, dere kan vel umulig være begeistra for åpne diskusjoner dere heller. BRH har vel ikke stått på det feltet etter 16mai i fjor og knapt nok vært representert på stadion i det hele tatt (sett bort i fra den ene kampen mot Sarp i kvalikken), så at det er "deres" felt må du forstå at vi stusser litt på. Gi oss svar på våre henvendelser så kan vi bli enige.


Politikersvar? Om noen velger å fyre av noe pyro hjemme i gata så kan vel ikke jeg garantere for det? På stadion hjemme som borte så har vi hvertfall tenkt til å føye oss etter de lover og regler som gjelder der. Og om noen fyrer av f.eks et bluss hjemme i gata så har verken FFK, sikkerhetsansvarlige i FFK eller NFF noe med det å gjøre. Da blir det i såfall et tema mellom politiet og enkeltpersonen.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f