Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 13:05

Opprinnelig postet av oasis

Rafn, som nestleder i styret synes jeg det er rart du skal gå ut å forsvare en spiller som Ramberg. Det er av tre grunner:

1. Hans Erik har totalt underprestert på banen i år. Dette har han selv utalt. Da må han regne med kritikk. Derfor mener jeg han bør se på sin egen prestasjon iår, fremfor å skylde på trenere og andre utenomsportslige hendelser.

2. Sutrer til media om forholdene på arbeidsplassen. Det er ikke greit at han velger å gå ut med dette i media, derfor må han også regne med reaksjoner. Enhver annen mann med et snev av fornuft hadde tatt dette internt.

3. Undervurdering av supporterene. Vi som supportere kan ikke sette enkeltspillere foran klubben FFK. Ramberg valgte å gå ut til media, på et tidsspunkt det allerede stormet rundt FFK. Det ble av mange oppfattet illojalt. Dette gjelder både Ramberg og Czwartek. En supporter støtter klubben og dens helhet. Det er ikke vanskelig å velge når enkeltspillere setter seg selv foran klubben.

Jeg er totalt, generelt og spesielt uenig i alt du sier.

1) Kritikk er en ting, hets er en helt annen ting. Når du sier eller skriver i affekt "selg den j**elen, han er bara møøøk", ja da er det faktisk hets. Når du sier at Ramberg har problemer med oppspill, eller ligger for høyt i banen, ja da er det kritikk. Men hva tror vi her inne at vår kritikk avstedkommer? En spiller går ikke på ffksupporter.net for å få input på hva han gjør feil, tross alt. Og hvorfor skal vi da kritisere? Når vi sier "Selg Ramberg", tror vi da at den sportslige ansvarlige da begynner prosessen med å selge Ramberg? Det skjer jo selvfølgelig aldri, verken direkte eller indirekte. Så hva oppnår vi da med å kritisere? Det å kritisere uten at noen tar hensyn til det gir jo ikke mening, for da antar kritikken bare rollen å få ut dampen. Hets kan ikke forsvares, det er bare negativt, og ikke bare for den det gjelder; det skaper i tillegg et utrolig kjipt, surt og destruktivt klima.

2) Hvis noen skal si noe må det blir Ramberg, siden han har blitt valgt i troppen som talsmann for spillergruppa. Det er således hans plikt å representere spillergruppa. Dernest: Tror du virkelig at Ramberg ikke har forsøkt de vanlige samarbeidskanalene før han gikk ut? Jeg har ikke oversikt over de indre prosessene i laget, så hvordan i svarte skal jeg klare å si at "det er feil å gjøre det"? Det ligger en mangel på respekt for andre mennesker der som er ganske formidabel, spør du meg! Hvem kan fordømme andre uten å kjenne til alt som inngår i saken? Det blir totalt feil. Ramberg gikk ikke ut med info om spillertroppen fordi han syntes det var gøy å gjøre det. Han gikk ut fordi han følte det var riktig overfor FFK! Hvem kan anklage ham for å være lojal mot FFK???

3) Hvem har sagt at Ramberg setter seg sjøl foran klubb? Det kommer an på øya som ser. Personlig ser jeg nemlig det motsatte, nemlig at han risikerer sitt eget navn og rykte for å gjøre det rette for FFK, og spillergruppa. Poenget er at du tolker Rambergs handlingsmønster som at han setter seg foran klubben. Og du foreslår å kritisere spillere på bakgrunnen av din høyst personlige tolkning? Nei, nei, nei.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f