Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 11:31

Opprinnelig postet av tomroar

Det må gå an å skille på om man kritiserer en spiller for utenomsporstlige saker eller for hva han presterer på banen.

De som har kommet med  kritikk av Ramberg og Pål Andre, så er det i hovedsak på grunn av utenomsportslige årsaker.

For de av oss som har jobbet en stund, er det de gjorde med å uttale seg til media helt ukakseptabelt uavhengig av om man er tillitsvalgt.

Bedriftsinterne saker behandles internt og holdes der, uavhengig av om man er enig, i mine over 20 år i arbeidslivet har jeg vært uenig i mange beslutninger, men når de  besluttet stiller man seg lojat bak og jobber mot felles mål, til de eventuellt endres.  Så enkelt er det for de fleste av oss.

Når en spillergruppe blir overkjørt totalt i prosessen å få inn en ny trener i ren panikk, ja da har man faktisk gått utafor arbeidsmiljøloven i utgangspunktet. Men da ikke fra ansatt-sida, vel og merke.

Nå betyr ikke det at det er helt greit å gå ut i media med frustrasjon osv, men det forklarer ihvertfall hvorfor PAC og Ramberg har vært aktive i media, og det er ikke heller rart at det kommer fra de to spillerene med lang fartstid osv: Ramberg er de facto spillerenes talsmann og er således den som skal si noe, hvis noe skal sies. PAC har en udiskutabel posisjon som 100% klubblojal, og hadde en kontrakt som var ved veis ende: Det er klart han skal gjøre det han gjorde, å ta bladet fra munnen. Om det innebærer at brevet han skrev var et karakterdrap på TN er en annen sak, men den bærer TN skylda for sjøl.

Det er mange som mener at å kritisere hvordan sin leder er snakk om illojalitet. Jeg mener personlig at flere burde snakke om hvorvidt man skal ha lojalitet til sin leder eller om man skal være lojal mot den organisasjonen man jobber i. Dette kan nemlig være to vidt forskjellige ting: Jeg vil hevde at PAC skriver sitt brev først og fremst av lojalitet til FFK som klubb, og ikke som illojalitet overfor TN.

Det er åpenbart at spillere, medlemmer, styret, trenere og alle andre i det sportslige apparatet ikke bare skal få aksept og forståelse for lojale handlinger, de skal til og med ha en stor klapp på skuldra for det!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f