Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 06 jan 10, 12:18

Jeg registrerer at Tom Nordli ikke kommer til å være trener i Fredrikstad i særlig lang tid fremover, men jeg registrerer også at vi nå har brukt 3 trenere for å få spillergruppen til å fungere som ett godt lag. Ett godt BETALT lag dessuten.

Kanskje de skal se litt til hva en av verdens beste spillere sier om dette med innsats og trening.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=592932

Han er en av verdens beste spisser, men likevel innser han at han må "jobbe hardere". Du ser ikke han gå ut å slakte treneren sin pga dårlige resultater, han sier at det er spillermaterialet som ikke holder.

Men det er jo typisk norsk å skylde på treneren. Pressen har alltid gjorte, samme har "ekspertene", og nå er det fullt og helt blitt sturerent at spillerne gjør det også.

Og det er jo ganske morsomt å gå tilbake å lese poster hvor man mener at Runar Henriksen er skyld i at det går så dårlig, for så plutselig at ALT er Tom Nordli sin feil så fort han blir ansatt.

Men spillerene, nei de slipper greitt unna, de blir ikke hengt ut i pressen, på tribunen og på FFK-supporter. Nei, stakkars de, de har jo så vanskelig jobb vettu.

Hadde jeg prestert så dårlig som det Ramberg og Pac har gjort i fjor så hadde jeg i alle fall først åpnet med at min egen innsats har vært altfor dårlig, det samme har de andre spillernes innsats også vært. Og SÅ ville jeg tatt tak i trenerens rolle. (jeg sier ikke at TN er rett mann for Fredrikstad, men skyld i nedrykket er han IKKE, ei heller er Runar Henriksen det)

Men selvransakelse er ikke norske spillere (ref: norske arbeidstakere) sin sterke side. Da er det mye mer behagelig å skylde på andre, fremfor å ta tak i sin egen slette innsats/talent. Bedre at EN annen "takes the fall"

Flere av moderatorene og debattantene  her inne slår ned på "personhets" og sier støtt laget uansett, men andre personer som gjør en jobb for de er "fritt vilt"

Spillerne som faktisk skal trene og spille 1 ussel kamp i uka (MAKS) og ikke yter 100% de er det nesten synd på for de har så slemme eller svake trenere.

Minner om at spillere i England spiller 3 kamper i uka.

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f