Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 jan 10, 19:20

FFK må bestrebe seg på å kjøpe færre spillere i årene fremover.

Maks 1-2 spillere bør hentes inn hver sesong (litt avhengig av hvor mange som forsvinner også), og de bør være av høy kvalitet. Vi gjorde to glimrende kjøp i år med Celso Borges og Amin Askar, mens kjøpene av Mattias Andersson og spesielt Alex Valencia skulle vi gjerne vært foruten.

Istedenfor å kjøpe de to sistnevnte, burde man heller fyllt på med gutter fra juniorlaget.

Jeg syns det er altfor mye mas om at vi for guds skyld må satse på talenter. Førsteprioritet må være å hente gode spillere. Norsk fotball utvikles ikke om vi bruker en haug med talenter- vi trenger klassespillere som Makthar Thioune, Anthony Annan, Celso Borges, Mame Biram Diouf, Mikael Lustig etc.

Men vi klarer oss fint uten spillere som Levon Pachayjan, Juan Fuenmayor, Mame Niang, Admir Rascic etc. Det er de spillerne som må erstattes av lokale talenter.

Det er veldig mange ting som kunne vært gjort annerledes med FFKs talentutvikling. Dette er ikke så merkverdig, da utskiftningen i styre, administrasjon og trenerteam har vært stor. Hadde FFK hatt en klar plan på hva som skal skje blandt annet ift. hospitering, ville dette vært totalt uproblematisk.

Det håper - og tror- jeg det nye styret klarer å få på plass.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340