Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 nov 09, 15:50

Opprinnelig postet av b-tribunesliter
Er ikke like sikker på at alle spillerne bør få en ny sjanse.

Problemet blir jo da hvem som erstatter disse som ikke får en ny sjanse. Er innkjøpspolitikken til Nordlie forenelig med FFKs langsiktige tenkning? Han tenkte kun på å redde plassen da han kjøpte inn Valencia og Andersson. Ingen av dem innfridde noe særlig spillemessig, selv om Andersson puttet bra med mål.

Det er liten tvil om at spillerne trenger en myndig og autoritær trener, men de egenskapene hos en trener trenger ikke å være slik de fremstår hos Nordlie. Det var nok et sjokk for spillerne å gå fra å ha en "kompis" som trener, til en som virkelig satte seg selv i midten for begivenhetene.

Ettersom mistilliten i spillergruppen er så massiv så tviler jeg på at Nordlie over tid vil endre dette. Tror bare problemene vil eksalere utover neste sesong om han fortsetter. Skal man da sparke en haug med spillere? Eller skal man sparke treneren?

En mindre kravstor og talentvillig trenerkopi av Nordlie hadde nok vært det beste. Jeg tror det er enklere å ansette en som har de egenskapene enn å prøve å få Nordlie selv til å bli det. Så får man begynne å luke ut noen få "problembarn" som ser på FFK som sin klubb og hvor ingen skal komme å endre på ting. Om en trener kommer inn og velger å satse på talentene fremfor "interiøret" i klubben, så kan ingen kritisere dem for det uansett, og spillerne som furter vil ikke få gehør for sine synspunkter.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340