Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5398

Lagt til: 09 nov 09, 13:58

Et utrolig langt innlegg som jeg ikke tror noen orket å lese hele av på en deprimerende lørdag Smile

Mye av det du nevner er diskutert i flere forskjellige tråder, men det er en ting jeg vil kommentere

Opprinnelig postet av captaingooner

Er det slik at Høili har kjøpt inn spillere, eller er dette treneren som har gitt sine ønsker til Høili hvem han ønsker til laget.

På meg så virker det som om investorene, ikke Høili spesielt, men investorene har hatt litt for mye makt.

Det er naturlig at de skal være med på å bestemme hva de skal bruke pengene sine på (for det er deres penger, ikke klubbens) men det virker som de tenker like kortsiktig som mange andre har gjort. Sier ja til kjøp av dyre, forholdsvis gamle spillere uten videresalgspotensiale (som f.eks Valencia og Andersson selv om det var Nordlie som sa at han ville ha dem) istedenfor unge talentfulle spillere med videresalgspotensiale.

Et eksempel på en overgang hvor invest kanskje har fått styre litt vel mye, er ved overgangen til Espen Hoff. Dette var en spiller invest gjerne ville ha (igjen null videresalgspotensiale og en dyr spiller). På grunn av at dem ønsket han så sterkt gikk vi glipp av flere andre spillere som klubben la frem forslag på. Til slutt fikk vi ikke Hoff heller, men ble sittende igjen med Everton, en spiller som vel var 3-4 valg av de spillerne som ble tittet på.

Jeg skjønner at dem er skeptiske til å bla opp penger for 'ukjente' utenlandske spillere, men sannsynligheten for at det på lang sikt skal lønne seg for klubben er større enn om vi skal fortsette å kjøpe dyre, middelmådige spillere på grunn av at de har et navn.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340