Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 okt 09, 14:52
Endret: 22 okt 09, 14:57
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Sandefjord- Alt gikk til helvete når han tok over han sendte de jo rett ned...eller vent han dro de fra 2. divisjon (3.nivå) til eliteserien. Men ble skviset ut fordi ledelse og enkelte spillere synes han tok for mye plass.

Nordlie tok aldri Sandefjord opp i Tippeligaen. Han burde ha gjort det ettersom dommeren hjalp Enga i kvalifiseringen. Etter Nordlie så fikk de vel en ny kvalifisering som de også tapte og så rykket de opp i 2005.

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Start - Alt gikk så meget bedre etter han sluttet? Eller var kanskje ikke alt hans skyld? Hvor er de spillerene som under han blomstret og fikk gode kontrakter ute i verden? De er null og niks alle sammen. Så kanskje var det at hans lederstil fikk de til å blomstre og prestere over evne??


Stig Inge Bjørnebye tok over - etter det jeg har lest - et ihjeltrent lag fra Nordlie. Likevel, han reddet plassen. Nordlie hadde en horribel vårsesong med Start. Nå husker jeg ikke når han fikk fyken, men etter 19 serierunder så stod de fortsatt med kun tre seire. Skulle ikke forundre meg om Bjørnebye tok over rundt disse tider og vant mot RBK rett etter. At Bjørnebye heller ikke var noen god trener for så være. Nå har de Tørum, og det ser ut som han har fått dreis på skuta.

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Viking - De ville ha han videre, men han ville ikke flytte - Og kan vel ikke si at Røsler har fått det til å ta helt av der borte

Det er noe ganske annet å ta over et lag noen få runder før slutt og få resultatene. Viking-mannskapet er neppe bedre enn det Rösler får frem i laget - tror jeg. Nordlie reddet plassen, Rösler har ikke vært noen veldig dårlig trener.

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Lillestrøm- Alt har jo gått så sinnsykt mye bedre nå som TN er borte og den genierklærte Henning Berg har tatt over? Seriøst, de er jo ikke ute av nedrykkssumpa engang. Her var det nok mest en furten Riise og en lettere maktsyk summøring som var mye av grunnen til det vanskelige samarbeidet. Det merkelige nå er at nå som Henning Berg er trener så sier alle "vi må gi han tid, det er ett nytt og ungt lag" Hørte ingen som sa det når TN var trener og trente det samme laget.

Nordlie førte Lillestrøm til nøyaktig samme plassering som Rösler. Tror jammen meg poengsummen, antall seire, uavgjort, tap og måldifferanse var den samme også. Nordlie kjøpte inn stjernespillere a la Brenne og Bjørkøy. Henning Berg har fått signaler fra styret at tiden er inne for å stramme inn budsjettet og lønningene. Ledelsen i LSK vil nå satse på ungdommen. Det er noe helt annet å skape et helt nytt lag, enn å tilføre et allerede etablert lag med noen flere stjerner. Nordlies tid i LSK kan ikke sammenlignes med den jobben Henning Berg har tatt tak i.

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Kongsvinger - alt gikk til helvete når TN tok over - den idioten dro de opp fra sumpa og sendte de mot sikkert opprykk til eliteserien.

Kongsvinger har verken blitt bedre eller dårligere etter at Nordlie forsvant til FFK.


For å summere:

Sandefjord: Nordlie gjorde en god jobb med å ta de til kvalifiseringen i Tippeligaen, men det var først etter at han dro at de fikk spille på øverste nivå. Kom seg også til cupfinalen.

Start: Halvannen god sesong. Først et jubelår i Adeccoligaen, så en god vårsesong i Tippeligaen. Høstsesongen var horribel, selv om det til slutt ble sølv. Dårlige resultater fulgte året etter.

Viking: Reddet de fra nedrykk.

Lillestrøm: Godtjent førstesesong. Horribel andresesong.

Kongsvinger: Halvannet år med god fotball.

Konklusjonen? Jeg kan ikke se at Tom Nordlie har prestert som trener i samme klubb over lengre periode. Det går som regel en til halvannen sesong før man ser at laget blir kollektivt dårlig. Jeg skjønner enda ikke dem som tror at Nordlie er en langsiktig løsning. Enkelte sier han aldri har fått tid til å vise seg i motgang. I Start og Lillestrøm ville mest sannsynlig mer tid gitt et nedrykk, og det er jo det enkelte som ville ha Nordlie er livredde for.

Når man allerede nå får indikasjoner på at spillerne er misnøye, så tror jeg ikke det blir noen høydare av en sesong i 2010, med mindre vi spiller i Adeccoligaen. Jeg tror tendensen fortsetter med en god periode, og så en bunnløs grav. Jeg vet det er mange som har troen på Nordlie og at han er rette mann for FFK også på lang sikt, men jeg sliter virkelig med å finne argumentene for dette.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340