Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 07 okt 09, 23:39
Endret: 07 okt 09, 23:48
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Rey

Dominic har akkurat scoret 2-1 målet i ekstraomgangene. Et nydelig skudd opp i krysset fra 20 meter.

Nydelig mål!

Dominic blir FFKs semi-redning på klubbens økonomiske problemer!

La oss spekulere i pris. 2 mill? Tre? Fem? Tredve?

Cool

Skjønner ikke hvorfor du er så ivrig på å selge vårt kanskje største talent ved første mulige anledning

Hehe, litt moro at du bet så ille fem på og fyrte deg litt opp. Det var virkelig ikke blodseriøst ment, men en halvveis ironisering av hvordan folk hauser opp talenter fra Tippeligan og skal ha titalls millioner så fort de presterer.

Når det er sagt, så mener jeg helt klart det vil være mye bedre å få solgt Dominic - som vi ikke benytter og som ikke passer inn i Nordlies ekstremt systembaserte spillestil - for å redde klubbens økonomi enn andre viktige nøkkelspillere som f.eks. Wallace og Borges.

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Fokuset vårt bør heller være på å videreutvikle gutten og få han til å fungere best mulig i vår klubb. Er det ikke det som er poenget med å hente inn spillere, for at de skal prestere best mulig i vår klubb? Vi henter vel ikke spillere kun for å kunne cashe inn en profit på de så fort som mulig?

Selvsagt. Det bør alltid være det bakenforliggende motivasjonen ved spillekjøp, men hovedfokuset nå er faktisk å redde klubben. FFK er ikke i en posisjon der de kan velge å selge etter egne premisser. Får man et akseptabelt bud på Dominic, så må man selge. Behovet er skrikende for å få tilført klubben kapital, noe X antall emisjoner og lånegarantier burde være bevis nok på.

FFK har blant annet sondert markedet for å selge deler av eller hele sin andel av Celso Borges til både innenlandske og utenlandske investorer. Tror du klubben hadde gjort det per i dag - før Costa Ricas fremtid er avgjort og Borges eventuelle VM-prestasjoner - dersom det ikke var et strekt behov for å få tilført midler i nuet?

Nei, i mine øyne skal FFK være sjeleglade dersom Dominic Adiyiah fortsetter sitt storspill i U20-VM og vekker stor nok interesse til at klubben kan håpe på en aldri så liten budrunde. Det hadde vært ideelt i dagens situasjon.

PS! Adiyiah som midtspiss i Nordlies 4-3-3 tror jeg du kan la bli med drømmen. Det kommer ikke til å skje.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340