Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 okt 09, 21:19

Opprinnelig postet av bateman

Herre min hatt! Hvorfor fungerer han ikke i FFK og TL? Vår feil? Integreringsproblemer? Blir jo bl.a. direkte misbrukt på 2 laget i enkeltkamper hvor han spiller som sentral midtbanespiller. Har gjort det forsovet OK der, men er jo for svingende spiss! Og muligens en målscorer for fremtiden (og nå).

Hvorfor han ikke fungerer i FFK? Tja, jeg har et par idéer:

1) Spillestilen i norsk tippeliga kan virkelig ikke sammenliknes med spillestilen på U20 i mesterskap. U20 har mye mer vekt på besittelse, den offensive stilen betyr at Dominic har folk rundt seg som er med på notene, og tenker angrep, angrep og atter angrep. I norge tenker vi forsvar, forsvar, og atter forsvar.

2) Spillerene rundt Dominic på Ghana er ikke bare mer offensivt innstilte, de er dessuten mange, mange hakk bedre på fysikken enn det vi er i tippeligaen. Dette betyr at temposkiftene blir mye større, og dette passer også Dominic bedre

3) Samspillet er bedre, fordi spillerene forstår hverandre på den dype, kulturelle måten som gjør at de vet hva lagkameratene skal gjøre lenge før de faktisk gjør det. Norsk fotball er totalt fremmed for Dominic, og da blir resultatet deretter

At en spiller er kanongod i U20 og samtidig er kanongod i norsk tippeliga er om ikke umulig, så ihvertfall svært usannsynlig, og det sier noe om norsk tippeliga, spesielt: Norsk fotball er i ferd med å bli akterutseilt på viktige områder som: Balltempo, spenst, hurtighet, utholdenhet, duellspill, skuddstyrke og etterhvert også taktikk. Sånn sett tror jeg norsk fotball er i ferd med utspille sin rolle som "springbrett-serie" for unge spillere... Alle snakker om hvor fantastisk høyt nivået er i norsk fotball, men egentlig burde vi snakke om hvordan vi skulle gjøre norsk fotball bedre istedet for å "gloate" over hvor fantastisk bra nivået er.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340