Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 sep 09, 22:47

FFK har i år brukt 825 000 kroner på Czwartek og Kvisviks bonuser. I tillegg mente tv2 at de tjener opp mot èn million i året. Jeg har forstått det slik at tv2 opererer med ganske troverdige tall, og det tipper jeg også siden de har klart å skaffe seg såpass bra informasjon fra styret for litt siden.

Det vil altså si nesten tre millioner kroner på to spillere som er gamle og på hell. Tre millioner er mye penger, spesielt i den situasjonen FFK er i i dag.

Angående laguttak ville jeg aldri ment det samme om det var for eksempel Piiroja, Borges eller Wallace det gjaldt. Men jeg tror at Wass er bedre enn Czwartek, og vet hvertfall at Askar er det. Andersson er selvskreven fremfor Kvisvik. I et slikt tilfelle mener jeg at Czwartek ikke bør starte (men det hadde jeg ment uansett da....).

Angående verdi på stallen er 70 millioner totalt urealistisk. Jeg har for liten peiling til å si ganske nøyaktig hva Borges er verdt, og det virker det som om FFK er også. Det er liksom ikke så stor forskjell på 20 og 40 millioner, så man bare tar det som høres best ut.

Ellers vil jeg sette det opp slik:

Wallace- 10-15 mill. Vanskelig å spå, men stort pluss at venstrebacker er en mangelvare i fotballen.
Piiroja- 5-7 mill. La oss være ærlige, han har relativt store mangler selvom han er en glimrende spiller for oss...
Thomassen- 5 mill om han klarer å fortsette den gode utviklingen han har hatt.
Staw- 2-3 mill om han satses på av klubben.
Gashi- 2-3 mill om noen norske klubber er dumme nok (noe som ikke er altfor usannsynlig)
Askar- 2-3 mill. Med en god utvikling kan det fort bli interesserte klubber i TL.
Andersson- 2-3 mill. Kanskje om noen år at noen ønsker ham...

Ellers kan man sikkert få solgt noe smårusk for 2-3 millioner samlet om man har flaks. Jeg tror uansett at de elleville kjøpene i norsk fotball blir færre og færre, og at flere og flere klubber kommer til å være mer nøye i vurderingene sine før de kjøper navn de syns høres bra ut.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f