Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 24 sep 09, 15:27

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ

Jeg kan ikke dy meg...

Nå er du litt ute og kjører. Sandnes sier at han konsekvent aldri sammenligner med lignende saker, "Alle saker har forskjellige utgangspunkt". Og Tøfflus har helt rett når han sier at en sånn holdning hadde ikke vart mer enn et par minutter hvis han hadde jobbet i norsk rettsvesen.

Ja - og hvorfor mener han det? Fordi det faktisk er umulig å foreta en generell sammenligning av sakene..? Du har sikkert lest en og annen rettsavgjørelse, og da vet du jo at domstolene - med mindre man har å gjøre med et rettsområde med et meget stort antall saker som kan sammenlignes, feks ifht fartsbøter ol. - baserer seg på en konkret vurdering av den enkelte sak inntil saken er behandlet ferdig. Frem til da veier særlig partenes forklaringer tungt. Den praksis andre saker har dannet er jo bare relevant dersom sakene faktisk er like. Det vet man da ikke før man har sett på hele saken. Men det er jo mulig det er flust av saker hvor Tippeligaklubber benytter ikke-spilleberettigede spillere. Derfor tror jeg utsagnet hans er myntet på den klassiske forhånddømmingen av saker - det "har ingen relevans å sammenligne andre saker" før de har sett både påstanden og forklaringene i sammenhen. Skulle saken da, mot formodning, være identisk med en av de foregående avgjørelsene, skal du nok se at de baserer seg på denne likevel. Hvorvidt det vil fremgå klart eller ikke, det er kanskje mindre sikkert, ettersom det er NFF dette gjelder. Så der kan du kanskje ha litt rett i at Sandnes ikke ville fungert helt optimalt i det norske rettsvesen. Men der har han vel heller aldri ment å opptre, eller?

Det er det jeg mener når jeg spør meg om forskjellige brukerne her, med sine bombastiske og generelle betraktninger, faktisk sitter på all informasjonen eller bare slenger ut en relativt ubegrunnet betraktning... Etter min mening lider kvaliteten på forumet litt av det siste...

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f