Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 11 sep 09, 03:21

Helt greitt at Lalawele ikke fortstår godt nok engelsk, og det er ille om han får huden full av kjeft for at han ikke forsto, men Tom hadde jo som du sa spurt om han forsto hva han sa. Det er selvfølgelig ikke lett for en ung gutt å spørre flere ganger heller så, at det da er ett problem for han med språk det er det jo, men det er det jo, men norsk eller engelsk er jo ikke noe man lærer flytende over natta heller da.

Samtidig så er FFK i en sånn situasjon nå at det at Tom N kanskje ikke bruker nok tid på å ta han til seg og få en forklaring, fremfor å kjefte, som han burde gjort, er litt forståelig. Det har han rett å slett ikke tid til tror jeg, til det er det for mye å rette på. Derfor er det jo veldig bra at det finnes folk i klubben som deg som tar tak i det. 

Men generelt, som jeg har skrevet før så er det mange som ikke tar oppgaven med å lære seg språket seriøst nok, selv om de blir tilbudt språkopplæring. Om det er tilfellet i hans situasjon det vet jeg ikke, men man kan ikke heller tvinge de tvinge de til å pugge språk.  

De er sikkert som ungdommer flest og synes "skole" er kjedelig. Derfor mener jeg det burde være ett krav og forpliktelse for både klubb og spiller i kontrakten at så og så mange timer språk-kurs blir gjennomført. Da får det konsekvens for begge parter å ikke gjennomføre. Ting som er på frivillig basis blir ofte skøvet til side,

Sånn ellers når det gjelder å få med seg beskjeder som blir gitt så har jeg ofte opplevd at nordmenn, som er født og oppvokst her står og ser meg i øya, leser på leppene mine og har full hørsel, svare meg når jeg spør:

"så da vet du hva du skal gjøre i dag?"  

"Jada, det vet jeg" sier de da...og hva gjør de??

Stikk motsatt av hva de får beskjed om. Og når jeg spør de hvorfor de ikke gjorde som jeg sa?"  
"Å, var det det du  mente" Spesielt hvis det har negativ konsekvens det de gjorde. 

Skal ikke påstå det er det som er tilfelle med det som skjedde med Lalawele, for der kjenner du han bedre enn meg, men heller ingen umulighet.

Nå sier jeg heller ikke at FFK ikke kan bli bedre for en masse ting, men er jo lov å gi de kredit for det de faktisk prøver å rette på, og kanskje huske på at når det er mye å rette på, så skjer ikke alt over natta. 

Det er altfor mye negativt fokus her inne om dagen, og da sikter jeg ikke til deg spesielt Rafn, din kritikk er oftest fulgt av ett forslag til endring, og da er det konstruktivt. Selv om jeg mener den noen ganger er litt for personfokusert, noe som du igjen mener om meg.

Men når en organisasjon kun blir utsatt for negativt press, og svært lite positivt så blir resultatet "handlingslammelse"

"Samme hva vi gjør, så får vi kjeft" 

Dere kan jo prøve å jobbe for en bedrift/sak hvor de dere jobber for kun kjefter på dere hele dagen, hver dag hele året.

Mennesker trenger både ris og ros, ellers blir de utbrent eller bare begynner å gi faen rett og slett.

Er lov å tenke før man fyrer løs mot personer. Ta ett magadrag....tenk...så skriv.

Sånn som klimaet er ei FFK nå, mellom ledelse, ansatte og supportere så hadde jeg ikke tatt direktørstillingen om de så hadde gitt meg 2 mill i året og stor fallskjerm.  Må være byens minst takknemlige jobb. 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340