Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 aug 09, 19:50

Opprinnelig postet av Sulla

Jeg er alldeles ikke noe mer lysten på et år i addeco enn noen andre, men jeg tar ikke min død av det hvis man ser hvordan de andre klubbene har klart seg som har vært utsatt for samme skjebne. TN har ikke bare dritt på cv'en, men i min verden er det langt mer dritt en positivt. det er ikke så vanskelig å se.

Et cupgull med LSK og et sølv med start, samt viking som ble reddet fra nedrykk. Både LSK og Start har ligget med så og si brukket rygg i etterkant, og jeg tror lett de hadde vært sine respektive tittler foruten hvis de kunne bytte. Kjetil Rekdal har vunnet både sølv og gull med Enga, noen som vil ha han som trener?

Videre kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne sammenligne oss med de jeg nevnte, og i stedet trekke fram HamKam? FFK har strengt tatt helt andre og større ressurser å trekke på en Kamma, og vil hvordan vi enn snur og vender på det være en økonomisk og tilskuermessig gigant i førstedivisjon sammenlignet med de andre lagene. I fotballen er det som kjent penga som rår nå til dags, og selv om det er skrint med det i FFK for tiden har de fleste adeccoklubber et betydelig mindre fundament selv om vi eventuellt måtte kutte halve budsjettet. I 84 var det meg bekjent ganske andre tider i forhold til hvilken rolle penger spillte i fotballen, så det scenarioet frykter jeg ikke overmåte.

Du snakker om respirator og førstehjelp. Mitt mening er at TN som trener vil være å kortsiktig kurere symptomene, når vi egentlig burde kurere sykdommen. 

Innlegget ditt er selvfølgelig farget av dine meninger.

Jeg har ikke viten om årsaken til at LSK og Start ligger med brukket rygg, men jeg tviler på at Norli er syndebukken. Er det TN som stod for overskridelsene på Sør Arena, slik at underskuddet til Start havnet på +- 70 mill, ja ikke vet jeg, men du vet tydeligvis.

Rekdal, bør han være noe dårligere trener enn mange andre tippeligatrenere ? Alle trenere har jo sin egen personlighet som folk flest, Rekdal har i hvertfall i mine øyen vokst de senere år. Og HamKam er ikke noe å sammenligne seg med ? Du tar det visst for gitt du at FFK klatrer opp igjen etter en gjestevisitt i Adecco. Det gjør ikke jeg. Du tar det også for gitt at Adeccoligaspill vil gjøre at FFK-systemet blir kurert for alle sine sykdommer ? Det gjør ikke jeg, da kan det nok fort påløpe ennå flere diagnoser.

Sykdommen kan gjerne kureres ved fortsatt å være i TL, det er ikke nødvendig å rykke ned for det. Ved nedrykk så blir det mindre økonomiske ressurser, mindre interesse både fra riksmedia, regionalt og fra publikum. Jeg tror dette kan gi grobunn for ytterligere maktkamp og subkulturer. kanskje ennå værre enn nå. Jeg har tro på at evalueringen av det sportslige og det administrative, organisatorisek i klubben vil bli vel så fruktbar ved overlevelse som ved nedrykk.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340