Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

trigz

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 15

Lagt til: 25 aug 09, 14:57

Opprinnelig postet av Shadar
Som LSK-supporteren skrev her inne at "alle har gjenom skuet spillestilen hans og han har ikke engang plan B" synes jeg er noe forbannet vrøvl og synliggjør en myte om taktikk. Fotball dreier seg ikke om å holde hemmelig hvordan man skal spille. Man skal ikke spille ulikt fra kamp til kamp for å villede motstanderen.

Derfor vil jeg ikke slakte TNs "rigide spillemønster" med "lite kreativitet". Jeg er rett og slett uenig så lenge spillerne er motiverte og er med på trenerens planer 100%.

Det kan du jo si, men nå har jeg hatt "gleden" av å se LSK under Tom Nordlie i halvannet år, tross alt. Erfaringene er at spillerne i systemet har next to absolutt ingen kreativ frihet innenfor rollene sine. I alle klubbene han har trent tidligere har systemet hans blitt betegnet som "robotfotball", og vi så under Nordlies tid her at vi ble utrolig forutsigbare og veldig, veldig lette å temme og demme opp for. Simen Brenne ble en flopp hos oss blant annet fordi han ble brukt helt feil. I stedet for å spille mot Simens styrker, ble han brukt som en brikke i Nordlies system. Det samme kan sies om resten av spillerne våre. Systemet betyr alt, og det kommer aldri på tale å tilpasse det enkeltspilleres styrker, slik enhver rasjonell trener ville gjort det.

Nordlies velger seg ut sine favoritter i gruppa, og degraderer, eventuelt kvitter seg med, de eventuelle sterke personlighetene som finnes blant spillerne.Kasey Wehrman er selve stjerneeksempelet på det - vår beste midtbanespiller, som forsvant til dere fordi han ikke fant seg i Nordlies latterlige lederstil.

Nordlie tåler ikke i noen grad å bli motsagt, han tåler ikke innsigelser og han tåler iallfall ikke diskusjon rundt sine egne disposisjoner. I LSK omtales han bare som Uday, og du kan jo trekke dine egne konklusjoner derfra.

Overalt hvor han går, følger konflikter, uro og disharmoni etter. Og nå er det tydeligvis deres tur.

Vær forberedt på at om laget vinner, tar han gladelig æren. Taper laget, er det aldri hans feil, og han gjør seg stadig vekk til narr med å stå i mixed zone og kverulere rundt hvissomattedersomatte-faktorer til kuene kommer hjem for å forklare hvorfor det iallfall ikke er HANS feil at man tapte kampen. Vær forberedt på dyre innkjøp, gjerne fra det som gjenstår av stammen av Start-laget som vant noen kamper i 2005 (jeg tipper Jon Midttun Lie er en het innkjøpskandidat for dere).

Det er godt mulig du ikke vil slakte TNs spillesystem ennå, og det kan jeg godt forstå, tabellen tatt i betraktning. Jeg lover å stikke innom dette forumet i mai en gang til neste år, så ser vi om du har endret oppfatning. Jeg husker selv den skrekkblandede fryden mange LSK-supportere opplevde da Nordlie ble ansatt hos oss - følelsen av at dette kunne bli enten himmel eller helvete, men at det sannsynligvis ble det siste

Selv om FFK ikke er en av mine favorittklubber i TL unner jeg dere ikke å gå i oppløsning under Nordlies skrekkvelde. Jeg er bare sjeleglad for at det ikke er LSK det går ut over denne gangen. Vi var på god vei til å gå i oppløsning som følge av Uday, og kan først nå rette blikket framover.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340