Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 25 aug 09, 14:19

Jeg vil så at å ansette Nordlie er en såkalt, high "risk-high potential" ansettelse.  Det kan slå begge veier på lang sikt.

Det er vanskelig å komme unna alt det negative, samtidig vil jeg påstå at mannen også har vært utsatt for en del vanskelige situasjoner. Bildet bør derfor balanseres.

I VIF hadde han Rekdal som spiller, som aspirerte til selv å bli trener, og i LSK fikk han ikke samme tålmodighet som Berg, noe klubben tok selvkritikk på. Det visste seg jo senere at han f.eks umulig kan ha hatt skyld i Riise sin skade som det ble påstått.
I Start ledet han de til de beste resultater på 30 år og ble belønnet med utmerkelsen "Årets trener". Jeg tror faktisk spillere som Johnsen, Strømstad og Hæstad har en del å takke Nordlie for, til tross for at han har vært krevende. Det er i alle fall vanskelig å se at de har utvklet seg i noen grad senere.

Selv har jeg selvfølgelig aldri blitt ledet av Nordlie, som det kan virke som flere her inne har.
Men jeg har hatt gleden av å ha Nordlies viktige mentor, Frank Beck som trener i en periode sent i min ungdom, og har samarbeidet med han voksen alder i næringslivet.
Og er det noe jeg vet Beck er svært opptatt av så er det to ting, 1) ta ansvar, ansvarsfraskrivelse er totalt uakseptabelt. 2) det er fult lov å gjøre feil, så lenge du lærer av det. 

Jeg håper derfor at Nordlie har lært av sine feil, at han er en trener i utvikling, og jeg er overbevist om at han er revansjesugen på å vise at han er mer enn en redningsmann.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340