Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 13:41
Endret: 25 aug 09, 13:44
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Her er jeg ikke enig med deg Holters. Jeg tror Nordlie kan være rett mann for FFK i alle fall på kort sikt, men kanskje også på lang sikt.

Jeg tror alle er enig om at Nordlie er perfekt på kort sikt, men det er neppe det som er aktuelt her.

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Og det springene punktet. Har det gått noe særlig bedre med de klubbene han fikk sparken fra etter han fikk nettopp det?

Sandefjord, gikk det dårligere med en stund etter han forsvant

Vålerenga like så, og de er fortsatt ikke bra

Lillestrøm - Kaver fortsatt i nedrykkssumpa som oss.

  • Sandefjord fikk en fjerdeplass året etter, for så å rykke opp.
  • Vålerenga rykket vel ned med Tom Nordlie? Rekdal tok dem opp igjen og tok til slutt gull med laget i 2005.
  • Lillestrøm har nå tatt grep. De har sagt at talentene skal frem i klubben og har ansatt en trener som er forendelig med den filosofien. LSK har ligget langt bak, men Berg har hele tiden fått beskjed fra ledelsen om at han skal få den tiden han trenger. De kommer kanskje ikke til å gjøre noen kjempesesong verken i år eller neste år, men så vil jeg tro man ser at tålmodighet lønne seg.
  • Start sparket Nordlie etter to seire ved halvspilt serie i 2006. Bjørnebye fikk ansvaret og berget laget den høsten. Fikk skylden for 2007, selv om flere Start-fans fortsatt lag skylden på Tom Nordlie fordi spillerne var trent ihjel. De har nå kommet på beina igjen.

Det er ingen tvil om at hvis FFK vil redde plassen i Tippeligaen 2009, så er Tom Nordlie rett mann. Spørsmålet er prisen som må betales senere. Det har vært konflikter og dårligere resultater etterpå. Er vi tjent med det?

Når klubben før sesongen går ut og sier at de har en fremtidsplan og at det skal satses langsiktig og det skal satses på talenter, så virker det rart at man ansetter en person som er kjent for å skape uro, kjent for være kort tid i klubbene sine, og som av flere har fått kritikk for å velge sine favoritter og ignorere enkelte talenter. Det minner med om å redde sitt eget skinn denne sesongen, for ved et nedrykk vil hoder rulle. Det er bare noe desperat over det hele. "Nå legger vi fremdriftsplanen til side og ansetter en kortsiktig løsning". Hva om Tom Nordlie blir trener, skal man utsette fremdriftsplanen med to år eller skal denne gå parallellt med at Nordlie er trener for klubben?

Kort fortalt:

Tom Nordlie ut sesongen: Fabelaktig!

Tom Nordlie i 2 år: Ingen god løsning.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340