Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 24 aug 09, 00:11

Opprinnelig postet av Ymer

 

 Bare for å minne dere om det: Gutten spillte mange år i Brasil før han kom til FFK, og han er her for at han var for dårlig i Brasil. Han ender nok opp i Brasil igjen for at han er for dårlig her i forhold til prisen... 

 


Han spilte vel seniorfotball i kun 2-3 år før han kom til oss. Selv om lønningene generelt er bedre i Europa, har Gremio og andre Serie A klubber sterkere økonomi enn norske. Spilleren med høyest lønn, Ze Roberto tjente feks 17 mill i året, pluss personlige sponorspenger som er viktig der borte.
Og når man i tillegg har en relativt endeløs tilgang på nye talenter, brukes og kastes de som ikke leverer nærmest umidellbart.
Selv om det er vanskelig å vurdere ligaer som ikke konkurrerer i Europa, mener jeg at Serie B der holder ett mye høyere nivå enn Tippeligaen.
Det blir eksportert mer enn 1000 spillere netto hvert eneste år fra Brasil, og det er neppe fordi de er så dårlig på utvikling av spillereLaughing

Min påstand er at det han er svakest på kan læres vesentlig lettere, enn det er å lære det han kan.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340