Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denspesielle1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jun 09
Innlegg: 11

Lagt til: 28 jul 09, 01:46
Endret: 28 jul 09, 01:53
Endret av: denspesielle1

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Per Egil

Fantastisk intervju med Wathne og Everton!

Referat?

_

Her er er en link til intervjuet med et tappert forsøk på en oversettelse fra min side. Hysterisk morsomt/pinlig/sjokkerende, iallfall for meg som er språkinteressert.

Må først understreke at min engelsk, spansk, tysk og fransk er mye bedre enn min portugisisk, og jeg er ingen oversetter. Dessuten er brasiliansk-portugisisk rimelig vanskelig, også for meg som er mest vant til portugisisk-portugisisk.

Hvis noen kan finne oversettelser av de engelske ordene jeg har funnet så er det fritt frem. Også hvis noen får med seg hva Celso sier, stående relativt langt i fra mikrofonen.

 

Intervjuet:


David Huey Wathne: Bel gol. [bel=fin/pen bl.a. på italiensk og fransk, gol=mål på spansk og italiensk]

Santos Sa(!) Costa Everton: Thank you.

Celso Borges: -

Davy: un, *und, *buonn *prestasjonn para ti. [*und=og på tysk, *buon=italiensk, *buen=spansk. prestação (portugisisk)=installment, prestación (spansk)=benefit]

- en, og, bra prestasjon til/for deg.

Celso: -

Éverton: Obrigado. Pela satisfação. Infelizmente a gente saiu(?) *algo* de aqui, ma(i)s um punto fora de casa é sempre importante.

- Takk. For gleden (tilfredsheten?). Uheldigvis forlater(?) folket(=gutta) *et-eller-annet* herfra, men et poeng på bortebane er alltid viktig.

Davy: *Multo, eeh, *multo importante *med, eeh, con la *tabell, la situasjonn de Fredrikstad. [*multo=molto=mye/veldig på italiensk]

- Veldig, veldig viktig med tabellen, situasjonen til Fredrikstad.

Éverton: Sim, é eso. A nossa situaçao não é muito boa, mas a gente fez um belo(?) jogo hoje. E agradecer a Deus que tive esta...(?)...de marcar um golo, e graças a Deus o/eu consegui.

- Ja, slik er det. Vår situasjon er ikke veldig bra, men gutta gjorde en pen/god(?) kamp i dag. Og takke til Gud så fikk jeg denne...(?)...til å score mål, og takk til Gud så oppnådde jeg det.

Davy: Obrigado.

Éverton: De nada. Thank you very much!

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f