Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 jul 09, 23:35

Opprinnelig postet av djpete

...... Hadde han bøttet inn mål i Brasil, så hadde saken stilt seg annerledes, da kunne man ventet på en ketchupeffekt, men den vil aldri komme, egenskapene er rett og slett ikke der! Lever han tilbake, og selg Tegan, og kjøp en målgarantist istedenfor.

Vel han scoret godt med mål som junior, men nådde ikke helt opp i Serie A klubben Gremio. Selv om han også der imponerte litt i starten.
La meg minne om at de som bøtter inn mål i den øverste divisjonen ligger på ett nivå langt langt over hva FFK noen gang vil ha råd til.
Som eksempel var Teves toppscorer i Brasilianske Serie A før han dro til England.
Og i juni i år la Barcelona inn bud på Keirrison som delte toppscorer tittelen med to andre, med sine 21 mål i fjor.

Jeg synes historien om Alazinho er viktig å ha i bakhodet når man skal vurdere spillere fra latin Amerika og Brasil. Han var absolutt ingenting når han kom til Stabæk.
Faktisk hadde han dårligere meritter og var ett par år eldre enn Everton.
Men jeg er redd for at han fikk vesentlig bedre coaching av Jönsson enn hva Everton har fått så langt.
Hvor mange ganger har vi ikke sett på tv hvordan Jönsson har terper og terpet på hvordan Alanzinho skulle bevege seg osv?

Dessuten nytter det ikke å kjøpe målgarantister for en mellomstor klubb som FFK, det har historien vist gang på gang. Det er kanskje bare RBK som har råd til akkurat det.

Så jeg stemmer for å ta sjangsen på at en ny trener og ytterligere tåldmodighet vil bringe frem det lille ekstra som vil gjøre han til tippeligaens beste spiss, og fremtidig gulgruve for klubben.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340