Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jun 09, 15:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Ymer

En spiss som scorer mer enn 3 mål på hundre sjanser hadde vært noe ja. Det er fortsatt måla som teller i fotball. Hva med en spiss som kommer til bare halvparten så mange sjanser og som scorer 4 ganger så mye mål? Mer normalt spør du meg Laughing

Man må skille mellom spisser som brenner sjanser de får, og spisser som brenner sjanser de skaper helt på egenhånd. Everton er i mange tilfeller ett angrep alene, samt en meget god første forsvarer. Han binder opp motstanderens forsvar. Hvis en husker Torstein Helstad sine glansdager i Brann så hadde han ofte 3-4 lagkamerater innenfor motstanderens 16-meter når han scoret. Det er lettere å komme til opplagte målsjanser når forsvaret har flere enn en spiller å konsentrere som om.

FFK har scoret 17 mål i årets TL. Everton, som spiller spiss, har bidratt med 2 scoringer. De 15 andre måla kan ikke hverken på den ene eller den andre måten tilskrives Everton. Samme hvordan man ser det: fakta er at Everton er fantastisk inneffektiv.
Han er jo rene Duracell-kaninen, men siden en fotballkamp bare varer i 90 min +, så er det grenser for hvor mye tid enkeltspillere kan bruke på å skape sjanser som ikke ender i noen ting...

Som noen sier lenger ned i tråden her: Den dagen Everton begynner å sette sjansene sine så blir han solgt for mange millioner. Problemet er at det ikke er FFK som eier ham. Har de ikke planer om å kjøpe nå så er det bare å bli kvitt ham. Noen som vet klubbens planer med Everton?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340