Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 23 okt 08, 15:31

Opprinnelig postet av eliot

Nå er jo ikke sølvet helt til topps, så det er vel det Rune reagerer på.  Jeg synes teksten er grei nok.  Det jeg har problemer med er melodien.  Det mange folk forbinner med Fredrikstad er Harry kulturen.  Desverre er det sånn.  Danseband hit ,sånn som Trodde englande fins ,blir av  mange sett på som veldig harry.  Her i gården er danseband musikk forbudt.  Dette mener jeg, prøver ikke på å være negativ, men litt (for meg) saklig kritikk må man ha.

Som tidligere skrevet i diverse tråder så er jeg ikke fra Østlandet, men slik jeg kjenner verden utenfor Østfold så er det mye bedre å faktisk spille på at man er Harry enn å forsøke å skjule det. Det finnes jo ikke noe mer motiverende for de som "mobber" Fredrikstadfolket fordi de er Harry, enn å faktisk se at de tar seg nær av det og prøver å distansere seg. Man har baller dersom man møter denne kritikken med å faktisk vise at man er litt "stolt" av stempelet. Men nå handler jo denne tråden om sølvsangen.

Til topps trenger ikke nødvendigvis bety at man ligger helt på toppen. Når det gjelder kritikken mot at gullet har havnet i Trøndelag og ikke de andre medaljene, så vil nok ikke teksten bli tatt SÅÅÅ bokstavelig. Det er intensjonen som er viktig og folk forstår meget godt hva teksten henspiller til.

 

Og hva er vel bedre å møte harrystempelet med enn en dansebandsang som er kjent over hele landet? Tipper det blir mange som sitter hjemme og ser på tv som vil hive seg med i allsangen. Kommer til å bli en hit, bare synd den kommer så sent at den desverre ikke vil bli like godt innarbeidet som Branns sang ifjor.

 

Lykke til videre med diktingen, la ikke negative krefter stoppe kreativiteten og ønsket om å lage noe nytt.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f