Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 21 okt 08, 12:06
Endret: 21 okt 08, 12:27
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Engasjementet til Zoran har aldri gått over styr. Det har vært perfekt

Det blir bare tull å hevde noe slik når så mange har reagert på hans oppførsel. F.eks. fikk jeg tilsendt SMS fra flere personer under kampen om at "Zoran dreit på draget igjen", så det er mange som reagerer på oppførselen hans.

Det er rett og slett synd at han ikke har lært siden sist, og blitt tilsvarende mer psykologisk i fremgangsmåten. Zoran er en fantastisk god forsanger, og det kunne han fortsatt ha vært uten å gå over stokk og stein slik han dessverre for ofte gjør. Hadde han vist tegn på at han har lært, så hadde Zoran trolig blitt akseptert som forsanger av massene også. Det hadde vært det beste for alle parter: En Zoran som lærer av sine (gjentatte) feil og som dermed fortsatt kunne figurere som forsanger. Slik har det altså ikke blitt, og det er synd, for jeg tror egentlig ikke det finnes noe vondt i Zoran. :)

Lars29 og Lemmy skriver for øvrig mye fornuftig i tråden, og jeg støtter meg også til "forslaget" (hallo, hvor tette er folk egentlig? Bør være en selvfølge...) om at de som ikke er blant de mest aktive bør trekke ut til sidene - vekk fra den mest ivrige delen av supportergruppa.

Sangkontrakt er også noe som bør innføres. Jeg bemerker at utrolig mange henger seg opp i hvordan dette skal håndheves, noe som for meg blir feil måte å angripe problemstillingen. Hovedpoenget med sangkontrakt er jo å bevisstgjøre overfor de som står på sangfeltet at man skal synge store deler av tiden for å stå der. Poenget er altså ikke hvilke sanksjonsmuligheter man skal tilegne seg overfor de som ikke gjør det, slik noen virker å tro. Formålet må være å lære opp og innføre felles aksepterte normer for feltet, og det gjøres ikke ved hjelp av slike upsykologiske metoder f.eks. BRH står for. Man må være langt smartere. Nettopp av den grunn tror jeg aldri BRH kommer til å få det som de vil, da de bruker helt feil virkemidler.

Plankehaugen må for øvrig ikke finne på å berøre alle plassene med sangkontrakt, det vil ikke fungere. De mindre aktive PH-medlemme må også ha et alternativ - i hvert fall i starten før prosentandelen aktive supportere går opp. Folk må få bidra på den måten man selv ønsker. En øyeblikkelig revolusjon vil ikke fungere - det må skje gradvis over tid, og man må nok akseptere at tribunen blir segmentert etter hvilke preferanser de forskjellige medlemmene har. Jeg synes, som kanogvetalt tilføyer mens jeg skriver, at det også bør være et fokus for Plankehaugen å bevære mangfoldet i suppportergruppa. Noen "guttenklubben grei" er i hvert fall ikke jeg interessert i å ha som offisiell supporterklubb.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340