Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 21 okt 08, 11:29

Marie har et poeng. Utrolig mange her inne som syter om PH, hestedrift, dugnader, tifo, sanger, om tanter, indianere etc, men som ikke bidrar med en dritt for å gjøre ting bedre. Plankehaugen er idag en av Norges største supporterklubber, hvis man ser på antall medlemmer. Det innebærer at det alltid vil være motstridende interesser og meninger om hvordan PH skal drives. Men hvor mange stiller egentlig opp på møter/dugnader/tifo etc?, utrolig få med tanke på medlemsmassen. Lettere å sitte her inne å bare klage og syte. Noen her inne gjør ikke annet og bør føle seg truffet..

Ser også at Zoran hadde en liten gjestevisitt, hvor engasjementet som vanlig gikk litt over styr, hvor han igjen gjennom moderator skriver takk for seg for nte gang. Var jo en årlig sommerhappening en periode at Zoran ble hårsår, meldte seg ut av PH og takket for seg. Slutt med det at det er ikke rart han gir seg når man får trusler/blir motarbeidet etc. Han har vel ikke akkurat alltid vært mors beste barn selv. Er man med på leken får man tåle steken, er et gammelt ordtak. Har sjeldent møtt en person som er mer hårsår enn Zoran. Nå tråkker jeg vel litt på foten til BRH gutta, men det får stå til. Ja Zoran er den beste forsangeren vi har hatt sammen med djpete. Men forskjellen med Zoran fra andre, er at hans engasjement til tider gjør han hissig og aggressiv. Så kan man spørre seg, er dette noe alle på feltet skal finne seg i, at det er bare engasjement, sånn er det og skal det være. Eller må Zoran endre sin væremåte overfor majoriteten på PH feltet som ikke ønsker å ha det slik. Faktisk så er ikke flertallet på feltet hverken BRH eller Zoran.. Jeg kjenner litt til Zoran fra hans tid som keeper og gjennom utallige kamper gjennom årenes løp. Derfor vet jeg at hans engasjement til tider kan gå over styr.

Vi må huske på at Zoran kommer fra en fotballkultur helt ulik den norske, hvor hat,ære og vold er et vanlig innslag. Nå skal det sies at jeg ikke anser Zoran som noen voldsmann, men vet han anser den norske supporterkulturen som noe traust, kjedelig og med for lite engasjement som også mange i BRH har gitt uttrykk for. Ja, det kan kanskje være noe i det. Der det i andre land er mest gutter på kamper, hvor det er mye vold før og etter kamper, har vi i Norge hatt en hyggeligere tone, hvor vi også har inkludert familier, barn og andre på kamper. BRH, BBB er ikke et godt forbilde når det gjelder supporterkultur, deres historie er faktisk ingenting å være stolt av. Så slutt å skryte av de og Hammarby fansen i det vide og brede.  Må jo si at det er hyggeligere å gå på kamp i Fredrikstad enn når jeg feks var på Råsunda og så Hammarby - FFK. Mulig noen her inne synes det er tøft med bråk. Tipper at jeg har sett mer fotball rundt om i verden enn de fleste, og jeg går heller aldri rundt og er redd da jeg vet jeg kan forsvare meg og mine hvis det dukker opp noe. Men den hatske stemningen jeg opplevde i Sverige etter kampen har jeg faktsisk sjelden opplevd i England på 80-90 tallet engang. Er BBB eller Hammarby noe vi ønsker at PH skal bli, håper inderlig ikke det.  

En annen ting som forundrer meg litt er det nå absolutte ønske om å flytte over til andre siden og til den bedre tribunen som er der. Minner om at det var PH og mange medlemmers eget ønske om å stå der vi står nå, og at denne tribunen skulle være uten seter. Forsto aldri det jeg, synes det var helt talentløst å bygge en ny stadion uten bare sitteplasser. Se bare hva det førte til i Europacupen hvor PH . feltet ble stengt . Nå var ikke den kampen fullsatt, noe den kunne ha vært. Men der kunne uten tvil klubben tapt penger. Tror ikke seter alene bidrar til en dårligere stemning. Mange har klart dette fint..Den "harde kjerne" rundt omkring står uansett i 2 X 45. Dette er 2008 ikke 1970. Man bygger idag stadioner med bare sitteplasser. 

En sangkontrakt kan være en løsning, men hvordan skal denne gjennomføres i praksis? Skal man tvinge folk til å synge? Kaste ut folk som ikke synger? Hva er det å ikke synge nok? Tror det er viktigere å motivere mennesker jeg. Ikke kaste capser på folk eller kjefte dem opp og ned. Finne måter å motivere flere til å synge. At man synger en og samme sang i 20 min eller i 45 min som vi hadde på Marinlyst den gangen, tror ikke jeg er veien å gå. Da blir det bare kjedelig. Fotball skal være spontant. Og at man skifter sanger ofte. Det at det er en positiv stemning på feltet, bidrar til at flere synger etterhvert.

Liker også dårlig plasseringen til BRH denne sesongen, at de som gruppe står øverst under taket synes jeg er dårlig gjennomtenkt. De som synger mye og mest bør samles på midten bak mål og opp, mens de som synger mindre flyttes deretter. Få til et godt samarbeid med PH og BRH. Nå er det bestemt av PH og klubben hvor plasseringen blir neste sesong, da synes jeg alle bør samle seg om det. Og ikke igjen bare klage og klage for alt mulig. Plasseringen blir den beste for å få med hovedtribunen. Vip tribunen er ikke med uansett. Heia FFK

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340