Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 sep 08, 08:02

Opprinnelig postet av djpete

Investeringspoolen har jo hele tiden snakket om at penger etter salg skal skuffes tilbake til klubben og nye kjøp, at de ikke skal tjene noe penger.

Nå hjelper det jo ikke noe på FFKs økonomi om Investorpoolen har penger til spillerkjøp, ettersom det er FFK som må håndtere løpende utgifter og lønninger, etc.

Så videt jeg vet er Wallace eiet 100% av FFK og vil ved salg på f.eks. 15 millioner gi like mye penger til klubben som salget av Tarik gjorde. Dersom FFK får et bud på 15+ er jeg ganske sikker på at vi vil være "nødt" til å selge. Det er tross alt bedre å håndtere den økonomiske situasjonen på en måte som gjør at vi ikke sylter oss ned i gjeld, slik at vi "aldri" vil komme på fote igjen.

Kortsiktig, sportslig sett, vil det være trist å miste Wallace. Men vi har sett prov på de kvaliteter FFK har når det gjelder å hente spennende spillere som utvikler seg (Everton var positiv igår har jeg lest) positivt. Nå har FFK også fått en ny sportsdirektør med et ganske så omfattende nettverk i tillegg... Dermed vil et par-tre salg kortsiktig være feil, men for FFKs langsiktige ambisjoner vil det være lurt.

Vi må huske at FFKs sesong så langt kanskje har vært litt i overkant av det vi kunne forvente (om ikke vår har vært det, så har iallefall en del andre "klasselag" slitt (RBK, Brann, LSK, Viking) slik at vi har havnet i en - iallefall for noen - uventet medaljekamp.

Jeg håper forøvrig at FFKs neste spillerkjøp ikke må finansieres gjennom Investorpoolen, men med egne midler. Da vil FFK som klubb bli rikere hvis vi snakker om spillere med utviklingspotensiale. La Investorpoolen ta seg av de spillerkjøpa som ikke er investeringer for fremtiden, men spillere med litt mer erfaring og som kan bidra med rutine - men som ikke nødvendigvis er spillere tenkt for salg igjen. F.eks. spillere som Wehrman.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340