Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 aug 08, 13:18

Opprinnelig postet av mysthical

Dette hadde selvfølgelig fått dårlig PR, men noe av det jeg prøvde å få frem er at det er forskjell på hva noen gjør som et enkelt individ og hva noen gjør som en grupp. media er flinke til å vri og vende på ting men de pleier å skille mellom handlinger enkelt personer gjør og hva folk gjør som en gruppe. Det var det jeg prøvde å få frem, klarte det sikkert ikke så bra hehe.

Så det jeg mener er at FFK og PH/BRH må slå ned på slike handlinger gjort av organiserte grupper.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er et skille mellom "organisasjon" og "enkeltindivid", siden begge disse store gruppene personer kan stå i begge kategorier, og uansett lage masse kvalm for FFK som klubb.

Argumentet at "organisasjon" selger bedre i pressen enn "enkeltindivid" er jeg heller ikke med på, for er det noe norsk presse for tida er kjent for, så er det å skjære alle over en kam; typisk: "En FFK-supporter ble full og gæern, derfor er alle FFK-supportere fulle og gærne".

I dette konkrete tilfellet har ingen "organisasjon" blitt definert, BRH har distansert seg fra hendelsen, akkurat som alle andre supportergrupperinger har gjort det. Hele komplekset er derfor medieskapt, IMØ, og den eneste grunnen til at vi diskurerer saken her er fordi pressen har slått opp saken som FFK-supporter mot LSK-supporter. De har mao skapt orginasasjonstilhørighet, og forsert et klubb-engasjement som IMØ ikke hører noe sted hjemme.

Helt til slutt mener jeg at pressen totalt forelsker seg i "5% communities"; tanken at noen liker å slåss er noe de føler selger ekstremt godt, og de kjører derfor på det for alt det er verdt.

Vi hadde slåsskjemper før også, men deres arena den gangen var det lokale festlokalet, pubber, fjordhotellet. Slåsskjempene består, de har bare funnet andre møteplasser. Og i hvilken grad vi skal belemre fotballklubber, supporterforeninger, og vanlige folk med slåsskjempene, ja det er jeg svært usikker på, for å si det mildt.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340