Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 aug 08, 21:24
Endret: 17 aug 08, 21:26
Endret av: FlightOfTheRat

Jeg er enig i at Wehrman fremstår som mye dyktigere på banen enn med uttalelser i media.

Men jeg holder fast på mitt syn at han har rett til å ivareta sine egne interesser like mye som noen annen. At han ikke klarer å gjøre seg populær i lokalmiljøet samtidig får være hans problem.

Wehrmans lønnskrav nå er en direkte følge av at han har vært god, funnet seg til rette i laget og bidratt sterkt til at FFK har blitt et mye bedre lag. Jeg synes det er helt fair og greit at en spiller som bidrar på den måten kan bruke den posisjonen han selv har oppnådd til å ivareta egne interesser. Gjør man en god jobb så kan man også fortjene lønnsøkning. I alle andre sammenhenger er det helt normalt. Hvorfor gjelder ikke det samme for profesjonelle fotballspillere?

Det samsvarer riktignok ikke helt med idealbildet av en spiller som ofrer alt for laget uten kreve noe tilbake. Men der har jeg en utfordring til alle som måtte mene at Wehrman gjør feil ved å sette seg selv foran klubben. Ville du selv ha gått med på en redusert levestandard, kanskje en redusert mulighet til å forsørge familien din i mange år framover, fordi du selvoppofrende setter arbeidsgiveren din foran deg selv? Vil du selv gi avkall på en lønnsforhøyelse du har gjort deg fortjent til gjennom hardt og ærlig arbeid? Jeg tviler på at særlig mange ville svart ja på det.

Er det ikke egentlig vel mye man forlanger av spillerne her? Man bør huske at når spillere legger opp så har de fleste av dem lite annet å vende tilbake til. Dårlig med utdannelse og annen arbeidserfaring. De har lite å leve av, fram til de har rukket å omskolere seg og funnet noe nytt i livet. Det kan ta litt tid. Ikke alle kan bli trenere eller kommentatorer straks de legger opp. Mange må klare seg lenge på det de tjener mens de er aktive.

Hvis man er fan av en spiller så legger man ikke denne spilleren for hat bare fordi han prøver å tenke på livet etter at den aktive karrieren er over. Det må være greit at spillere gjør det. Fotballspillere er bare mennesker de også, livet deres slutter ikke når de legger opp i en alder av 34. Og det har hver og en av dem rett til å tenke på, selv om ikke alle supportere tenker så langt.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f