Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 20:54
Endret: 17 aug 08, 20:55
Endret av: FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av kanogvetalt

FFK kan ikke flytte penger fra dette firmaets budsjetter til sitt eget. Spiller invest kjøper spillere til FFK og får også inntektene ved videre salg , avhengig av hvor stor eierandel de har i gjeldende spiller. Forstår du dette nå?

Takk for en fin forklaring. Med all respekt, jeg har forstått dette lenge. Jeg vet hvordan det henger sammen. Jeg har også fått med meg bakgrunnen for at denne ordningen ble opprettet.

Men jeg synes denne ordningen i noen sammenhenger virker stivbent og lite fleksibel. Pr idag sier FFK at de ikke har noen mulighet til å øke lønnsbudsjettene sine, for det er ikke mer å hente der. Greit, da er det slik.

Samtidig har Spillerinvest, ifølge Høili, overført et "betydelig beløp" til FFK til kjøp av nye spillere. Det har også vært situasjonen tildligere, har jeg lest meg til her på forumet, at FFK har hatt penger til nye signeringer, men har måttet la det være fordi man ikke har penger til lønninger.

Spørsmålet mitt da er om ikke FFK og Spillerinvest sammen kan finne en ordning med at noen av de kronene som er avsatt til spillerkjøp her og nå kan overføres til å beholde en av lagets beste spillere? Som en helt konkret ordning overfor en helt konkret spiller med en spesiell rolle i laget.

Er det ikke en gang mulig at FFK og Spillerinvest kan diskutere en slik løsning? Hvis de ikke kan det så mener jeg disse to partene ikke samarbeider særlig godt om felles mål.

Det kan jo være at FFK og Spillerinvest  har diskutert denne løsningen og kommet fram til at den ikke er den beste akkurat nå. I så fall skal jeg bøye meg for den vurderingen. Men inntrykket jeg får av svarene her på forumet er at en slik løsning ikke er mulig, fordi FFK og Spillerinvest ikke er organisert på den måten. Det virker på meg stivbent og lite løsningsorientert. I alle tilfeller er dette en intern ordning mellom FFK og Spillerinvest som det er mulig for disse partene å justere på, hvis man ser at det ville gi FFK bedre muligheter til å lykkes sportslig.

Det er i alle fall ingen grunn til å forklare at man ikke klarer å løse dette med å henvise til trender og karuseller og annet generelt prat. Skal FFK henge med så må klubben være smidig og fleksibel nok til å kunne løse ting som dette. Da kan man ikke ha ordninger som gjør at man sitter med 10-20 mill (eller hva det kan være snakk om) som man kan kjøpe nye spillere for, mens man ikke har råd til å beholde de beste man allerede har, fordi dét budsjette er tomt. Da trengs en intern opprydding, ikke en "bedre verden".

 

Holters, er det dette jeg sier her du synes er rart, eller er det annet du sikter til?  Blir nysgjerrig når du sier sånt, vettu. Wink

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f