Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 aug 08, 20:24

Opprinnelig postet av Gooner

Jeg synes faktisk FFK må gå hardt mot hardt, når sånt som dette skjer.

Tror jeg er sånn ca 100% uenig i omtrent alt du sier. Men det er greit, dette er et vanskelig dilemma og det må være rom for ulike meninger.

Du mener FFK må sette hardt mot hardt overfor Werhman. Greit nok, jeg synes heller ikke FFK skal legge seg langflate for ethvert krav.

Men det jeg ikke forstår er denne uttale frykten for at andre spillere skal komme etter og kreve mer lønn i kjølvannet av Wehrmans forhandlinger. Det er tvert i mot da i så fall FFK må være harde - når de nest beste kommer og sutrer over at de ikke får høyere lønn fordi Wehrman fikk det.

Jeg kan utmerket godt forstå Wehrmans situasjon. Det er bare han selv i hele verden som tar hensyn til hans interesser, og som tenker på fremtiden etter at han har lagt opp. Wehrman er i sin fulle rett til å ivareta egne interesser. Det han har av gode kort på hånda, nemlig suksess på banen og spalteplass i avisene, det er å anse som privilegier han har vunnet gjennom å trene hardt og bli god. Middelmådige spillere med laber innsats kan ikke kreve noe som helst. Det er bare de som jobber hardt nok til å lykkes som kan det.

Wehrman har jobbet steinhardt i årevis for å bli god nok til å kunne legge seg opp til et ok liv også etter at karrieren er over. Skal han nå da unnlate å gjøre det fordi kravstore supportere mener at det er dårlig holdning? Jeg synes det er å være dårlige supportere. Skal det virkelig ikke mer til før man legger en kjempegod spiller for hat?

Hadde derimot jeg vært direktør i FFK og en spiller kom og ville sutre til seg bedre lønnsvilkår med henvisning til at en annen spiller i laget er god, så hadde jeg avvist det blankt og kontant. Et slikt krav ville være fundert på ren misunnelse, og ikke at man selv har gjort seg fortjent til det.

Kan du eller noen annen forklare meg hvorfor i rakkern det skulle være så vanskelig for FFK å være harde i en slik tenkt situasjon? Hvorfor skulle man ikke klare å demme opp for den påståtte bølgen av kravstore spillere som bare vil ha høyere lønn fordi en annen spiller har fått det?

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f