Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 aug 08, 15:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren

  "Droppe og kjøpe spiss, fordi Tarik ikke kan erstattes alikevel". Jeg må med all respekt si jeg har problemer og ta ett slikt utsagn seriøst....

Jeg prøvde å få fram hva jeg mente. Det samarbeidet som Tarik hadde med spesielt Grardar, men egentlig med hele laget, var av det slaget som det tar tid å få til. En ny spiss som kommer inn nå vil trenge litt tid, minst denne høsten, på å bli kjent med medspillerne, og for at de kan bli kjent med ham. Det er helt normalt. En ny god spiss kjøpt inn nå vil rimeligvis kunne blomstre først til neste år. Selvsagt kan vi være griseheldige, men jeg mener det er å tro på nissen å forvente at en ny spiss skal gå rett inn på laget og fungere optimalt fra første stund. Med tanke på medaljer i år så tror jeg en ny spiss vil være en beskjeden hjelp i år.

Ergo mener jeg at FFK primært bør ta vare på det laget de har, og tenke mer langsiktig enn ut denne sesongen når de skal handle nye spillere. Dessuten har jeg hørt mye positivt om unge Trulsen, og jeg syntes han viste veldig bra takter mot Odd. Lett matching i høst, og slipp ham løs for fullt fra neste år. Det var vel omtrent slik Drillo/Eggen gjorde med Tarik. Husk at Tarik strengt tatt ikke var veldig god de første to sesongene, det ble ikke mye mål av det. Men tillitt over tid bidro til at det løsnet etterhvert. Sånn vil det være for andre også, Trulsen inkludert.

Jeg henger meg ikke på bølgen med å forlange ny spiss nå. Jeg vil heller se en ny unggutt følge i Tariks fotspor. Det mener jeg er den beste måten å erstatte Tarik.

Hva gjelder spillekjøp så er jeg enig i det mange har sagt lenge; kjøp heller en kantspiller. Det trengs langt mer sårt, for det har FFK overhodet ikke. Om ikke lenge er Gardar i slag igjen, og da er spissproblemet langt mindre akkutt.

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340