Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 aug 08, 06:17
Endret: 17 aug 08, 06:37
Endret av: FlightOfTheRat

Jeg hører mange gode argumenter for måtehold og fornuftig forsiktighet her. Jeg ser gode poenger for å ikke gi etter for spillernes tidvis grådige krav.

Men jeg blir ikke helt overbevist. Det er litt mye snakk i generelle vendinger. Trådstarter er inne på om vi ser en ny trend. Andre steder snakkes det om at hvis klubben gir etter for noen få spillere så vil mange komme etter med forhøyede krav. Jeg kjøper ikke dette helt.

Wehrman er ingen trend. Han er Wehrman, og spørsmålet er hvor langt FFK skal strekke seg akkurat nå for å beholde akkurat ham. Det hevdes at andre spillere vil komme etter med nye krav. Hvorfor skal de det? Wehrman forhandler på grunnlag av at han er den han er og bidrar som han gjør. Andre spillere kan da ikke be om høyere lønn fordi Wehrman er god? Andre må forhandle utfra hva de selv har å bidra med.

Wehrman er en internasjonal proffspiller. En innkjøpt leiesoldat. Det er bare å venne seg til det. Slike typer tenker på seg selv og fremtiden sin. Usmakelig som det kan virke så er det egentlig bare helt naturlig at de gjør det. Jeg synes i grunnen ikke det er det minste galt, skal jeg være ærlig. Hvem er det som egentlig tenker mer på sin egen arbeidsgiver enn på seg selv?

Det finnes penger til å dekke utgiftene her. Det er mulig at de "betydelige beløp" Høili snakker om i utgangspunktet var ment til kjøp av nye spillere. Men er pengene stilt til FFKs rådighet så må da klubben kunne overføre noe av disse pengene til lønnsbudsjettene, og sette av hva det måtte koste å gi Wehrman den kontrakten han forlanger? Det betyr kanskje at man ikke kan kjøpe alle de nye spillerne man ellers hadde håpet på, kanskje må en eller to gå tapt. Men så beholder man en spiller som fungerer veldig godt i laget, i stedet for å få inn usikre kort. Det kan være vel så lurt (skjønt det beror jo på hvem klubben har i sikte å signere), vel så god bruk av de pengene.

FFK trenger også påfyll av norske spillere som det lukter framtid av. Og laget trenger kantspillere. Når et prakteksemplar av en slik spiller er tilgjengelig på markedet så er det bare tull av FFK å snakke om at de heller kan få tre utlendinger for de samme pengene. Hvis jeg ser en trend i FFK så er det at det finnes veldig få norske spillere som har mer enn to-tre år igjen av karrieren.

Jeg vil driste meg til å råde FFK til å droppe å kjøpe ny spiss nå. Tarik kan ikke erstattes uansett (med det mener jeg at det samspillet Tarik hadde med resten av laget, Gardar spesielt, ikke kan erstattes i høst uansett hvor god nykommeren er). Bruk heller pengene på å beholde Wehrman, kjøp Hoff, og gi unggutten Trulsen spilletid i masser. Det tror jeg er den aller klokeste investeringen FFK kan gjøre i dagens situasjon.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340