Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 08, 18:32

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Men også har han nådd resultater som de fleste bare kan drømme om. Det er og blir sånne folk som trengs. Og det er ikke for mange av dem.  

 

Hvilke resultater snakker du egentlig om her? Nå har jeg sansen for Morgan - til et visst punkt - men her får du jo han nesten til å gå på vannet.

Han løftet frem NISO, det er jeg med på å kalle et positivt resultat. Jobben i Lyn? Lyn syltet seg fortsatt ned i gjeld men redda ræva ved ett stort spillersalg og en investor som har lagt 150 (!) millioner på bordet de siste 10 åra. I FFK? Han fikk inn en kjenning med penger som reddet FFK, kortsiktig, gjennom å ta over 50% av eiersitsen til spillerne i FFK. Deretter fortsatte gjelda å øke og med 96 mill i omsetning hadde FFK 10 (9,7) millioner i minus i 2007 hvis man ser bort fra ytterligere 5 millioner i redningsplanke fra Høili for å unngå å selge stadionnavnet.

Jeg har opplevd mye rart i næringslivet siden jeg begynte å jobbe omtrent 1996. Stort sett er det "rare" relatert til visjonære ledere:

-Har sett ledere med enorme ambisjoner blåse av 600 (!) millioner investorkroner i ett enkelt firma på et produkt var så luftslott at naturlover måtte settes til side for å lykkes.
-Har sett ambisiøse ledere rævkjøre bunnsollide firmaer (20 år sammenhengende positive resultater) på kort tid (måneder, heller enn år) fordi ambisjonene ikke stod i stil med evnene.
-Har sett ambisiøse ledere fordele skjult gjeld på naive ansatte fordi de var "heldige" å få tildelt aksjer i firmaet.
-Har sett kjedelige og trauste ledere bygge opp et firma fra null til nærmere 500 millioner omsetning med 65 millioner i pluss i siste regnskapsår.

Flere av disse har blitt saksøkt, anmeldt og har på en eller annen måte "forsvunnet" ut i periferien... Merkelig nok har ikke det gjeldt de kjedelige og trauste.

Morgans sorti i NISO var vel ikke stort: Tapt rettssak. I Lyn? Måtte gå før tiden fordi han etter sigende allerede jobbet for FFK og endte opp med en retssak som seinere tok fra ham jobben i FFK også. FFK? En redningsaksjon, avløst av noe som på sikt så ut til å bli den første redningsaksjonen i rekken...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f