Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 08, 18:12
Endret: 15 aug 08, 18:12
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Morgan Andersen våget å sikte høyt. Han trakk storspillere til klubben og bygget på bare et år et fundament for at FFK kunne bli en toppklubb i norsk fotball.

Nja. Morgan brydde seg vel ikke så mye om kostnader ved overganger og sånt, og hadde FFK fortsatt med den linja ville vi gjort en emisjon nr 2 tidligere i sommer som ville gitt hele spillerstallen til SpillerInvest og vi hadde fått kr. 0 for Tarik-salget.

Her er noen kostnader:

3-4 mill for Tegan (før Sign On fee)
ca 4 for Vuorinen (før sign on fee og FFK måtte jo avskrive ytterligere 2 mill for å bli kvitt ham)
pluss, pluss.

Og, som det stod i 2007-regnskapets fotnote:

"I forbindelse med kjøp av fotballspillere har det oppstått forpliktelser til tidligere klubb og/eller agenter. Slike forpliktelser er oppført under posten "annen lagsiktig gjeld" med 1,8 millioner kroner og "annen kortsiktig gjeld" med 10, 4 millioner kroner. Tilsammen 12,2 millioner kroner pr. 31.12.2007."

Nå skal jeg være forsiktig med å si at dette utelukkende er Morgans skyld, men det er vel ikke akkurat prov på edruelighet. Ambisjoner derimot....

 Det fundamentet som ble bygget var pill råttent, slik jeg ser det.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f