Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 aug 08, 01:15

Opprinnelig postet av Liraren

okei forklar hva du mener med overdreven bruk av olje casha. Skal vi la pengene stå på konto for evig?

Forklar hva du mener med rasismen deres!

Vi har to valg mht oljefondet:

1) Bruke så mye som mulig penger nå på noe fornuftig, og på en måte som ikke skaper ukontrollerbar inflasjon

2) Vente på at alle verdens børser går ad undas når oljeprisen går i taket og stå igjen med null

Desverre har vi ikke noe valg, for det er umulig å trekke seg ut fra børs med over 2000 milliarder uten massive tap. Hvis oljefondet skulle trekke seg ut i løpet av noen uker ville høyst sannsynlig dette skape skjelvinger
 som faktisk vil kunne knekke det internasjonale børsmarkedet...

Jeg lurer på om det beste hadde vært å selge seg ut svært kontrollert sånn at man får avkastning, og så bruke den avkastninga på å skape nye energikilder og bygge ut ikke-fossil transport FØR børsene går til helvete pga mangel på olje... Oljeprisen vil komm helt ut av kontroll i løpet av ti år, det er min gjetning.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340