Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 16 apr 08, 09:34

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Bjørnen
Skuffende at du ikke tar mere avstand fra de som bruker slike begreper om Edvartsen her. Du som er moderator og greier.


Jeg har allerede skrevet at jeg syns kallenavnet var unødvendig, hva mer vil du ha? Jeg kaller ikke folk for rasister ved å bare høre et kallenavn de har gitt en person. Var det ment rasistisk, så tar jeg selvfølgelig avstand fra det, men det trenger ikke være det. Definisjonen av ordet rasisme grunner i tanker om at en rase er en annen overlegen, det tror jeg ikke var baktanken til kallenavnet. Det er min mening, moderator eller ei.

Punktum!

Rasisme er blitt et mye videre begrep enn som så. Muslimhetsen vi stadig vekk ser rundt omkring omtales som rasisme. Vi kan godt kalle det diskriminering hvis det er språklige spissfindigheter du vil henge deg opp i. Uttrykket noen her har brukt om Edvartsen har ikke en dritt med fotball eller dommergjerningen hans å gjøre, men med hvilken hudfarge han har. Og dermed er slikt både usaklig og diskriminerende. Og jævlig barnslig.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f