Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 apr 08, 09:32
Opprinnelig postet av FFK1903

Trekk frem et bilde av en apekatt og sett et bilde av George Bush ved siden av. Morsomt vil de fleste si, og si at det ligner. Prøv å bruke det bildet opp mot for eksempel Nannskog, og det er rasisme med en eneste gang... En hvit person kan altså sammenlignes med apekatt, men ikke en som er mørkhudet. Det er rasisme det! Er det noe bedre å mobbe folk som Øverbø som ikke har hår på hodet? For min del blir det omtrent det samme.

Ape har over tid blitt brukt som nedverdigende ord for mørkhudede. Det samme gjelder da med apelyder, bananer, osv.  Det er selvsagt derfor ordet fortsatt ape i dag har en rasistisk betydning klang og undertone. Så sammenlikningen din blir litt for søkt for meg...

Det å være skallet har  ingenting med rasisme og gjøre og kan ikke engang forsøkes å settes i samme bås som rasisme. Det er som du skriver mobbing og mobbing og rasisme er vidt unna hverandre på skalaen av dumheter.

PS! Man skal forøvrig være forsiktig med å sammelikne Bush og en apekatt. Det er på grensen til dyreplaging og man fornærmer jo hele dyreslekten ved å indikere at han på noen som helst måte er like smart...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f